• wooonderchild

Vätska bakom trumhinnan

Va till VC idag, för att jag har en lock för örat och ett enormt tryck.
    Har fat det i 1 vecka nu.. och inget hjälper..

Läkarn sa iaf att jag hade vätska bakom örat, och sköterskan sa även att de är lite rött i örat oxå..

fick som rod att hålla för näsan och blåsa ut, detta skulle jag göra ca 50 ggr per dag.. tillslut skulle de släppa och vätska skulle sipra u gradvid sa han
    Men NÄR ska de släppa då?
    hur kan väska rinna ur kom jag o tänka på nu..

Ngn som vart med om detta, lr vet ngt??

Är så troligt jobbigt detta, att inte höra ngt Ledsen

• Svar på tråden Vätska bakom trumhinnan
  • Elda

Vår femåring (som då var snuvig) började höra jättedåligt märkte vi, kontaktade rådgivningen (bor i finland) där de konstaterade att hon började höra först runt 40-50 db! Läkaren såg vätska på mellanörat + att det var rött, skulle kolla upp efter i mån (fick också rådet att blåsa som du) EFter 1 mån hörde hon lite bättre (ännu vätska och rött) och vi ska kolla ännu en gång. Hon hör nog märkbart bättre än till först men är lite orolig att det ska vara vätska där ännu som kan skada hörseln. Tror att det kan göra det om det är länge där, alltså många måndader.

I samband med förkyldning kan detta förekomma men det går oftast över av sig själv.

Om det inte går över kan de sätta rör.

Man kan också ha vätska på mellanörat pga någon allergi

• Sunset 79

Hade också det.Fick först droppar men det hjälpte bara för stunden.Sedan såg läkaren att det var en öroninflammation(fast jag hade inte ont och ingen feber)och fick Kåvepennin samt droppar jag skulle ta samtidigt.Nu hör jag bra igen.

• wooonderchild
    Sunset 79 skrev 2009-02-04 20:14:57 följande:
    Hade också det.Fick först droppar men det hjälpte bara för stunden.Sedan såg läkaren att det var en öroninflammation(fast jag hade inte ont och ingen feber)och fick Kåvepennin samt droppar jag skulle ta samtidigt.Nu hör jag bra igen.
    fick ingeting ja, jag skulle bara tryckutjämna sa han.. men har ju gjort de nu i över en vecka. och inget hjälper... men känner sig småt handikappad... jobbigt at inget höra. och så detta tryck hela tiden :S
  • Sunset 79

wooonderchild skrev 2009-02-05 14:02:01 följande:

fick ingeting ja, jag skulle bara tryckutjämna sa han.. men har ju gjort de nu i över en vecka. och inget hjälper... men känner sig småt handikappad... jobbigt at inget höra. och så detta tryck hela tiden :S
    Jag tycker du ska gå dit igen om det inte blir bättre(vilket det inte verkar bli).Skitjobbigt att inte höra,jag vet...
  • Sunset 79

wooonderchild skrev 2009-02-05 16:44:41 följande:

men vad kan dom göra då? spränga trumhinnan?? aj aj aj
    Nej du kanske har öroninflammation som jag hade.Men jag hade inte ont och första gången de tittade så såg de ingen öroninflammation utan det var först när det gått lite tid och jag gjorde andra undersökningen.
Svar på tråden Vätska bakom trumhinnan