• MissBambi

Pälsängrar!!!

Vi har haft anticimex här en gång och nu har de äcklen kommit tillbaka! Allt detta jobb vi la ner på att tvätta allt och frysa och packa ner allt i plast och sen upp igen... gaaaahhh!
    Är det någon som testat skadedjurskontakt. Det ska tydligen vara en "maskin" som sänder ut ljud som gör att de försvinner? Någon?? Jag e desperat.. de e så äckliga.

• Svar på tråden Pälsängrar!!!
  • looove

Skadedjurskontakt funkar inte på pälsängrar.
    Bor du i hyreshus?

• qattla

Har inget bra tips, men jag har det likadant med alla plattbaggar. Jag HATAR dem!

• MissBambi

looove skrev 2009-02-04 16:31:33 följande:

Skadedjurskontakt funkar inte på pälsängrar. Bor du i hyreshus?
    Säker? :/
    Ja, jag bor i hyreslägenhet
  • MissBambi

qattla skrev 2009-02-04 16:31:52 följande:

Har inget bra tips, men jag har det likadant med alla plattbaggar. Jag HATAR dem!
    Vet jag inte vad det är men de låter ju äckliga :(
  • sabina1983

Vi ha också nyss haft anticimex hemma här. pga plattbaggar och pälsängar..Dom sprutade ner typ hela vårt kök så än så länge verka de funka. Å detta står vår hyresvärd för vi bo också i hyreslägenhet.

• looove

Jag rekommenderar att du ungsbakar dina yllekläder i minst 6o grader - se bara till att de inte ligger an mot sidorna på ugnen. Låter lite galet kanske, men så gjorde jag med mina yllekläder. Då dör skadedjuren!
    Sen är det det vanliga, inga använda kläder i garderoden (låt de hänga och vädra istället) det gillar ju hudavlagringar!

• qattla

MissBambi skrev 2009-02-04 16:33:58 följande:

qattla skrev 2009-02-04 16:31:52 följande:
    Vet jag inte vad det är men de låter ju äckliga :(
    De är små avlånga,platta helveten som är ÖVERALLT! Lägger i ägg i alla torrvaror och tar sig in i t o m slutna förpackningar.
  • MissBambi

looove skrev 2009-02-04 16:35:44 följande:

Jag rekommenderar att du ungsbakar dina yllekläder i minst 6o grader - se bara till att de inte ligger an mot sidorna på ugnen. Låter lite galet kanske, men så gjorde jag med mina yllekläder. Då dör skadedjuren! Sen är det det vanliga, inga använda kläder i garderoden (låt de hänga och vädra istället) det gillar ju hudavlagringar!
    Ja, men att göra om detta igen gör mig så trött :( har ju ett barn oxå och att bekämpa de små äcklen tar ju en massa tid. Är det så att om de finns i huset kan man inte bli av med dem va?
    Jag känner att vi behöver flytta och typ torka, tvätta, värma, frysa allt och plasta och sen flytta. Hur gör man med soffor och säng? :/
  • MissBambi

qattla skrev 2009-02-04 16:38:56 följande:

MissBambi skrev 2009-02-04 16:33:58 följande:
    De är små avlånga,platta helveten som är ÖVERALLT! Lägger i ägg i alla torrvaror och tar sig in i t o m slutna förpackningar.
    Fy vad äckligt. Hur blir man av med dem??
  • MissBambi

sabina1983 skrev 2009-02-04 16:35:15 följande:

Vi ha också nyss haft anticimex hemma här. pga plattbaggar och pälsängar..Dom sprutade ner typ hela vårt kök så än så länge verka de funka. Å detta står vår hyresvärd för vi bo också i hyreslägenhet.
    Ja, min stod oxå för vårt men det e ju inte pengar utan all tid det tar :( känns som om man aldrig ska bli av med dem. När jag ringde anticimex igen så sa de att det brukar inte räcka med en gångs behandling :( urk
Svar på tråden Pälsängrar!!!