• mellieB

Gluten saft?

Hej jag har fått höra att man ska dricka gluten saft från hälsokost butikerna? Detta ska tydligen göra en pigg. Är det nåpgon som testat detta?

• Svar på tråden Gluten saft?
  • lindberg78

Blutsaft är ett järntillskott. Har man lågt HB behövs mer järn vilket gör en piggare

• Maria40

Jag testar Blutsaft själv just nu för att bli piggare, har testat en vecka och tycker att jag känner mig bättre.

Flera av mina vänner tar det varje dag som ett "allmänt vitamintillskott", det innehåller massor med saker.

Nackdelen är att det är ganska dyrt.

• Maria40

En liten, 250 ml-flaska, kostar runt 100 kr. Enl instruktionen ska man ta 20 ml om dagen så en liten flaska räcker 12-13 dgr.

Tror den större flaskan rymmer 500 ml och kostar väl inte det dubbla, men nästan.

• viiinter

Finns på ica också, iaf här.

• milli79

Den stora blut saft kostar runt 179kr så det blir billigare men det finns andra märken, en från naturell som dessutom är starkare än blutsaft så man behöver inte ta lika mkt ser att den ligger på 109kr på nätet för 500ml så t.om. lägre pris en lilla blutsaften. & så räcker den längre. Helt okey i smaken.

www.mabra.nu/sv/vitaminer/jarnsaft-500-mg-naturell.html

www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&funk=visa_artikel&artnr=A4777-9&gclid=CIHflomZxZgCFZiT3wodak3a0g

Svar på tråden Gluten saft?