• TigerLinn

hur mycket betals för kattvakt?

hej
    jag har en fråga
    vi ska bort måndag- ondag i mars.
    vi har tre katte som ska ha mat tre gånger om dagen innekatter.
    vi funderar på att fråga en kompis som är 17 år om hon vill bo hos oss och ta hand om katterna från måndag till onsdag(vi åker måndag morgon och kommer hem onsdag kväll.)

vi kommer handla hem mat så hon har till dig å att de finns till katterna.
    hon kommer få närmare till skolan än hon har när hon bor hemma och hennes busskort fungerar även från oss till skolan.

min fråga är nu. vad är rimligt att betala henne. hon behöver alltså ge mat på måndag kring middag, och kvällen innan hon lägger sig.. sedan inna hon far till skolan på tisdag och till middag å när hon lägger sig.. smt frukort och middag på onsdag. hon behöver alltså inte sitta hemma hos oss hela tiden och tiderna som hon ska passa är ju ändå hennes egna vänliga mat tider om ni förstår?

vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-04 21:15
    jag kanske ska tillägga att om vi ska lämna in katterna på kattpensionat så skulle d ekosta 310 kr för dessa dagar för alla tre katter.

• Svar på tråden hur mycket betals för kattvakt?
  • Lina Nk

Jättesvårt att säga.
    Det beror på hur nära hon står er.
    Själv hade jag gjort det gratis.

Men en 17 åring älskar ju pengar men nån hundring borde ju räcka

• FruMähler

fråga vad hon vill ha, nått speciellt hon önskar sig kanske

Ella blir Storasyster i augusti!
  • Thursday

Jag har faktiskt ingen aning... men mindre än 500 kr hade jag dragit mig för att erbjuda.

• CTMT

100 spänn per dag - 300 kr :)

• TigerLinn

de funderade ja på med typ 300 kr. då vi köper mat å sådan å hon får låna våran lägenhet. våra katter är självständig å kräver inte mkt mer än mat å att man rengörlådan..

CTMT skrev 2009-02-04 20:22:27 följande:
    100 spänn per dag - 300 kr :)
  • Tecken

Ca 300kr och ett fint tackkort? Eller 300kr och en blomma?

• Barbabok

500 tycker jag är rimligt, i den ålern kan man behöva en liten slant. Om ni har råd dvs, annars minst 300 ändå.

Jag är med parvel
  • Thursday

Tja, men 17-åringar äter och bor normalt sett gratis i vilket fall så det är ju inte direkt någon ersättning till henne utan snarare till hennes föräldrar?

TigerLinn skrev 2009-02-04 20:35:55 följande:
    de funderade ja på med typ 300 kr. då vi köper mat å sådan å hon får låna våran lägenhet. våra katter är självständig å kräver inte mkt mer än mat å att man rengörlådan..
  • TigerLinn

varför ska hennes föräldrar få pengar om hon bor hos OSS och vi betalar mat när hon tar hand om våra katter??

Thursday skrev 2009-02-04 22:09:05 följande:
    Tja, men 17-åringar äter och bor normalt sett gratis i vilket fall så det är ju inte direkt någon ersättning till henne utan snarare till hennes föräldrar?
  • Barbabok
    TigerLinn skrev 2009-02-04 22:57:46 följande:
    varför ska hennes föräldrar få pengar om hon bor hos OSS och vi betalar mat när hon tar hand om våra katter??
    Tror inte det var så Idispidis menar. 
    Tror hon menar att den kostnaden (mat+husrum) har inte 17-åringen ändå vilket då inte är ett plus för henne oavsett. De enda som "tjänar" på det är ju föräldrarna som nomalt står för de kostnaderna men nu slipper matkostnader för några dagar.
    Jag är med parvel
  • TigerLinn

aha ok.. ja som jag ser de tjänat hon på att ha lägenheten själv i några dgar då hon har 7 syskon och är äldst... så hon får ju massa eget utrymme m.m.

rent ekonomiskt så tjänat hon ju bara den slant vi ger hon

wero73 skrev 2009-02-04 23:01:39 följande:
    Tror inte det var så Idispidis menar. Tror hon menar att den kostnaden (mat+husrum) har inte 17-åringen ändå vilket då inte är ett plus för henne oavsett. De enda som "tjänar" på det är ju föräldrarna som nomalt står för de kostnaderna men nu slipper matkostnader för några dagar.
  • Barbabok
    TigerLinn skrev 2009-02-04 23:03:08 följande:
    aha ok.. ja som jag ser de tjänat hon på att ha lägenheten själv i några dgar då hon har 7 syskon och är äldst... så hon får ju massa eget utrymme m.m.rent ekonomiskt så tjänat hon ju bara den slant vi ger hon
    Ja lite privacy är ju inte fel det heller
    Jag är med parvel
  • felicityporter

En femhundring tycker jag är rimligt. Jag hade iaf inte kunnat ge mindre, det är trots allt ett stort ansvar och en viktig uppgift du har gett henne.

Sedan måste jag fråga vilket kattpensionat som bara tar ut 310 kr för TRE katter i tre dagar?! Jag har aldrig sett ett så billigt kattpensionat i hela mitt liv. o.O När jag surfat runt och jämfört priser brukar har priserna varit runt 200-300 kr per dag för ett trippelrum.

• TigerLinn

ja räknad e fel nästan 400 kr tar dom för de har rabatt de är fullt pris per dag för första katten sedan är de mer än 50% rabett för andra katter per dag och dena är de typ 85% rabett på fredje katten.

felicityporter skrev 2009-02-04 23:26:20 följande:
    En femhundring tycker jag är rimligt. Jag hade iaf inte kunnat ge mindre, det är trots allt ett stort ansvar och en viktig uppgift du har gett henne.Sedan måste jag fråga vilket kattpensionat som bara tar ut 310 kr för TRE katter i tre dagar?! Jag har aldrig sett ett så billigt kattpensionat i hela mitt liv. o.O När jag surfat runt och jämfört priser brukar har priserna varit runt 200-300 kr per dag för ett trippelrum.
Svar på tråden hur mycket betals för kattvakt?