• Lady81

Locktång med utbytbara plattor för vågigt och krusat hår osv.

Jag undrar, ni som använt er av dessa fungerar dem bra? Får man fina vågiga lockar av dem? Vilket märke har ni på er tång?

För bäst resultat, använder ni någon typ av produkt i håret och låter det torka in för att lockarna ska stanna längre?

Informera mig gärna vad ni har för erfarenheter av dessa :)

• Svar på tråden Locktång med utbytbara plattor för vågigt och krusat hår osv.
  • Lady81

Ingen som äger eller har provat en sådan som kan berätta hur pass bra resultat det blir? Är det värt att införskaffa en sådan? PLEASE! :)

• Angelica77

Puffar!
    Så fint med detta stora vågiga när man vill ut o parta till det lite
    Är själv på jakt efter mer info!

• Lady81

Angelica77: dessvärre verkar det bara vara du & jag som intresserar sig för dessa. tråkigt... :( hade dock gärna fått höra lite upplevelser.
    men äh, vi kanske ska satsa på dessa och utbyta åsikter och tips med varandra istället ;)

• Angelica77

Hehe...det får vi göra!

Såg en film med Meg Ryan igår där hon hade sånt fint hår. Gudomligt vackert!!!
    Vill ha!!!

• Majsan70

Vi har en gammal sådan o den är helt värdelös. Finns kanske mycket bättre såna i dag? Däremot köpte jag en plattång utan sladd som är suverän.

• mion

Köpte en så med flera olika funktioner,enligt mig värdelös.... men du får gärna köpa min -s-

• Angelica77
    Majsan70 skrev 2009-02-09 19:07:47 följande:
    Vi har en gammal sådan o den är helt värdelös. Finns kanske mycket bättre såna i dag? Däremot köpte jag en plattång utan sladd som är suverän.
    Åh, det vore toppen. Blir tokig på sladden som bara korvar sig på min Gama varje morgon
  • Majsan70

Angelica77 skrev 2009-02-09 19:09:46 följande:

Åh, det vore toppen. Blir tokig på sladden som bara korvar sig på min Gama varje morgon
    Den är suverän. Står i en hållare som är fäst i väggen. Piper när den är klar o så går man bara iväg med den o fixar håret. Vet att det finns locktång o krusmolijock i samma märke. Inköpt på Rusta för ytterst lite pengar.
  • Angelica77
    Majsan70 skrev 2009-02-09 19:11:11 följande:
    Angelica77 skrev 2009-02-09 19:09:46 följande: Den är suverän. Står i en hållare som är fäst i väggen. Piper när den är klar o så går man bara iväg med den o fixar håret. Vet att det finns locktång o krusmolijock i samma märke. Inköpt på Rusta för ytterst lite pengar.
    Det ska jag kolla efter nästa gång jag är där. Tack för tipset!
  • Lady81

Angelica77: gud! jätte härligt hår, verkligen! men där ser det ut att ha använts en locktång bara. sån man rullar upp håret i. medans den jag funderar på, är nog av en lite äldre typ som någon här sa att dem hade. en som ger vågigt hår, krusat hår eller plattat hår.
    har själv en locktång, som det blir härligt fina korkskruvslockar bara man får in håret "rätt" i tången. det har jag problem med, och mitt hår ser bara ut som ett fågelbo efter det där, med risigt spret åt alla håll!

därför tänkte jag att en gammal sådan hederlig "krustång" med utbytbara plattor kan funka bra, bara för att pumpa upp volymen lite :)

• Lady81

Majsan70: det låter perfekt! är ute efter en som ger fint vågigt hår, fanns det även en sån? eller var det mer en krustång a lá 80-tal?

• rocketqueen

Jag köpte en Rowenta Multistyler med sju olika funktioner, är nöjd med den! Den kostade 300 kr och den är inte helt perfekt, men den är behaglig att använda och jag är nöjd med resultatet!

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
Svar på tråden Locktång med utbytbara plattor för vågigt och krusat hår osv.