• Lolilla

Endosjuka - hjälp med översättning - Albanska - viktigt för oss alla?!

Söker någon som kan översätta Albanska (heter det ens så ) till denna tråd: bygden.nu/endo/showthread.php

Vet ni någon? Hjälp till nu!

• Svar på tråden Endosjuka - hjälp med översättning - Albanska - viktigt för oss alla?!
  • muhina

om du kan översätta den på bosniska/jugoslaviska så kan jag hjälpa dig

• Lolilla

Jag kan inte översätta. Den måste måste översättas från albanska till svenska.

• Lolilla

kapet skrev 2009-02-04 22:47:27 följande:

det finns många som pratar albanska här på fl
    Hoppas nån hittar hit då
  • LoveSharPei

Jag kan albanska, men inte så bra så jag kan hjälpa dig med det själv. Vad är det som ska översättas? HELA den tråden du länkar till?

Och ja, det heter albanska. =)

• Lolilla
    LoveSharPei skrev 2009-03-12 09:40:06 följande:
    Jag kan albanska, men inte så bra så jag kan hjälpa dig med det själv. Vad är det som ska översättas? HELA den tråden du länkar till?Och ja, det heter albanska. =)
    Nej, det är alltså albanska som behöver översättas till svenska. Om du läser hela tråden förstår du problemet.
  • LoveSharPei

Nej, jag fattar inte... det finns ju inget där som står på albanska?

• LoveSharPei

Nu har jag läst tråden igen och om jag förstår det rätt så är det en albansk kvinna som kan dela med sig av hur hon blev symptomfri från den där sjukdomen, och dom söker någon som kan översätta det den albanska kvinnan har och säga?

Men det måste vara en kvinna? Det får inte vara en man, eller? Inte ens en utomstående man?

Jag förstår inte riktigt... Jag känner många som pratar albanska och så även jag, men inte flytande. Speciellt inte den från Albanien om det är där kvinnan kommer ifrån? Jag talar den från Kosova. (Vilket skiljer en hel del!)

Kan du förklara Lolilla?

• Lolilla
    LoveSharPei skrev 2009-03-12 20:59:08 följande:
    Nej, jag fattar inte... det finns ju inget där som står på albanska?
    Nej, de söker någon till tråden som kan läsa albanska. Min tanke var att någon som är intresserad av detta (kanske själv endometriossjuk) läser här, och vill gå in i deras tråd och erbjuda sin hjälp. Kanske lite luddigt, men du fattar?
  • LoveSharPei
    Lolilla skrev 2009-03-13 14:46:43 följande:
    Nej, de söker någon till tråden som kan läsa albanska. Min tanke var att någon som är intresserad av detta (kanske själv endometriossjuk) läser här, och vill gå in i deras tråd och erbjuda sin hjälp. Kanske lite luddigt, men du fattar?
    Okej, men jag kan läsa albanska. Kanske jag kan hjälpa er och översätta?
    Men vart står det som ska översättas?
  • Lolilla
    LoveSharPei skrev 2009-03-13 15:09:35 följande:
    Okej, men jag kan läsa albanska. Kanske jag kan hjälpa er och översätta?Men vart står det som ska översättas?
    Det står inte i tråden. Tjejen som har skrivit inlägget är den som har tillgång till informationen. I tråden diskuteras detta. Det var då jag kom att tänka på fl, där det finns flera aktiva medlemmar med endometrios. Prova att erbjud din hjälp i tråden och se vad som händer?
  • LoveSharPei
    Lolilla skrev 2009-03-14 09:10:56 följande:
    Det står inte i tråden. Tjejen som har skrivit inlägget är den som har tillgång till informationen. I tråden diskuteras detta. Det var då jag kom att tänka på fl, där det finns flera aktiva medlemmar med endometrios. Prova att erbjud din hjälp i tråden och se vad som händer?
    Okej, då förstår jag. Jag har nu erbjudit mig hjälp. Så får vi se vad som händer. :)
  • Lolilla
    LoveSharPei skrev 2009-03-14 14:18:08 följande:
    Okej, då förstår jag. Jag har nu erbjudit mig hjälp. Så får vi se vad som händer. :)
    Hoppas att de tar emot erbjudandet.
Svar på tråden Endosjuka - hjälp med översättning - Albanska - viktigt för oss alla?!