• moc

gimo herrgård

Hej! Undrar om det är någon som har någon erfarenhet av gimo herrgård? Vi har bokat en natt där för vår bröllopsdag nu den 11 feb men läste precis i en gammal artikel i dn (testpatrullen) att det inte var så bra där, de fick ju endast 17 poäng! Så nu undrar vi såklart hur det är där nu och om det är värt pengarna? var ju rätt dyrt..
    Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden gimo herrgård
  • Tjoflöjt

Vi har varit där en helg, och det var sådär. Rummen var ok, men maten var trist och smakade inte speciellt mycket.

• moc

ok.. låter ju inte så skoj.. När var ni där? Någon annan som vet???

• Chrizzie

Jag och min sambo var där i somras och var väl inte helnöjda. Fanns inte så mycket att göra. Afternoon tea var jättebra, middagen ok. Standarden på vårat rum var väl ingen höjdare, rinnande toa som störde, toa och dusch var placerade i varsin "garderob", det skulle väl anses charmigt....men vi var inte imponerade. Ni kanske har bokat något mer svitaktigt och då har jag hört från säkra källor (päronen) att det var väldans flott med jacuzzi och grejer.... Jag kan varmt rekommendera biljardrummet..där uppehöll vi oss mesta tiden...om man nu tycker det är kul... Personalen var iallafall bra, det är ju viktigt. Var på en weekend på Hotell Havsbaden (Grisslehamn) och där var personalen riktigt snorkig...

• moc

Tack för svar! Jo vi ska bo i en jättefin svit (som det ser ut iaf) Å när det gäller saker att göra runtomkring så är vi barnlösa för första gången på ett år å behöver nog inte så mkt mer än ett skönt hotellrum med ett avslappnande bad.. hihi ;) Men lite biljard låter skoj! Vi är nog mest oroade över maten å så då det som sagt kostar en hel del pengar... Vi har beställt ett romantikpaket där det ingår 6 rätters avsmakningsmeny.. vore ju trist om inte denna var någe god :/
    Ingen annan som vet något mer?? eller har något annat förslag i eller i närheten av stockholm?

• Chrizzie

Ska ni bara ligga och "mysa" tror jag det blir perfekt! Det som strulade till det med maten för oss var att vi skulle få något fiskaktigt till förrätt, jag beställde vitt till och så kom det in något köttigt istället....det ordnade upp sig dock men samma sak hände när mina föräldrar var där..hm...självklart stör det lite hela intrycket men maten var ju inte på något vis en besvikelse och vi blev kompenserade för att de klantat till det!!

• annalena81

Jag och min man va där men nu är det 7 år sen. Vi va då jätte nöjda med allt.
    Ang något annat ställe så kan jag verkligen rekomendera Krägga Herrgård i Bålsta. www.kragga.se
    Vi va där och åt julbord för något år sen och bodde jätte fint och hyrde bubbelpoolen och bastun innan maten. Satt vid brasan efter middagen och drak kaffe och avec.

Ring till gimo och säg till dom att du hört så mycket dåligt så kanske dom tar extra hand om er då :O)

Lycka till!!!!

Svar på tråden gimo herrgård