Var sitter er graviditetsacne?
Ni som har fått finnar, var har den satt sig? Under käken, hakan, pannan, kinder var? Hur mycket har ni på ett ungefär? När i graviditeten kom acnen, vilken vecka?
Ni som har fått finnar, var har den satt sig? Under käken, hakan, pannan, kinder var? Hur mycket har ni på ett ungefär? När i graviditeten kom acnen, vilken vecka?
den har förflyttat sig lite :)
precis i början, innan jag visste att jag var gravid, fick jag massor med finnar på bröstet. sen har det förflyttat sig till axlarna, och ner på sidorna på ryggen. nu har dom kommt i ansiktet istället, under och på hakan.
Öööh, sluta skrämma mig. Hur stora är finnarna på bröst och axlar? Jag menar är det mer som massa små prickar eller stora saker? Och hur långt gången är du? När kom dom i ansiktet?
När fick du veta att du var gravid, precis i början efter nån vecka bara? Hur länge satt finnarna kvar på bröstet?
Någon mer?
jag har mina på bröstet,mellan brösten liksom. INTE så kul! det är inga stora grejer utan bara små pluppar....
Börjar få på såna ställen man aldrig annars har.
Nu har jag fler i pannan, en mitt på kinden(!?) och några runt hakan. små rackare!
Annars är de ju T-zonen som gäller,max 3st åt gången
dom jag har och har haft på kroppen har mest varit som små prickar bara. men dom jag har fått i ansiktet har varit större, som vanliga hemska finnar. (tur att sånt går att täcka med smink) nu är jag i vecka 32. dom började komma i ansiktet för kanske 6-7 veckor sedan. jag fick veta att jag var gravid i vecka 5. finnarna på bröstet försvann ganska snabbt, men jag har fortfarande kvar på axlar, rygg, och i ansiktet. fast som tur är har dom på axlarna o ryggen minskat. jag såg ut som en prickig korv på hela kroppen förut typ.. inget roligt alls :S
Jag har precis hela hakan täckt av små otäcka finnar!
Detta är faktiskt väldigt jobbigt då jag aldrig varit finnig förut, inte ens i puberteten!
Så jag gör allt jag kan för att dölja och få bort dem även fast jag vet att det beror på hormonerna....
Jag har på ryggen, första gången sen jag var typ 13 som jag haft finnig rygg...... men det börjar bli bättre nu. Är i vecka 17. Värst var det nog fram till 3-4 veckor sen, precis i början.
Lite lustigt att så många är anonyma.......... är det så pinsamt att få grav. akne? Det är väl inget att skämmas för, man kan ju inte rå för det.
Jag har min gravacne på brösten, axlarna skulderbladen, pannan, o några på halsen.. Har haft detta sedan jag vart gravid o e nu i vecka 17... Skittrött på detta nu, man kan ju inte ha något urringat på sig, man ser ju värre ut än när man var tonåring......
nu i sista graviditeten hade jag finnar på käkkanten.. bara där oxå..
supermärkligt, för där har jag aldrig haft finnar. inte ens i puberteten.
hade det fram o tillbaka hela grav.. skoj? not..
Den här graviditeten hade jag ingen acne men min första graviditet fick jag ruggigt mycket på ryggen. Det var inte roligt alls. Jag fick inga stora finnar men hela ryggen blev liksom prickig och ful. Efter förlossningen gick det tillbaka och jag har inga ärr alls idag.
jag hade ingentig när jag väntade mina döttrar, men med nummer tre som var en pojke så hade jag acne och ökad hårväxt på hela kroppen.. Likadant nu, så man kan ju gissa på att det är en pojke denna gång oxå..
Jag väljer att vara anonym eftersom vi inte tänkt berätta för någon än.
I vanliga fall så är mitt ansikte, ja hur ska man säga, rött, ibland sårigt och ja, helt enkelt inte slätt och fint som alla andra verkar ha (men det är inte finnar). Jag är allergisk mot t ex choklad och vissa andra ätbara saker. Det enda sättet det visar sig på är i ansiktet. Inte så roligt. Försöker undvika allt men det är jättesvårt!
Nu innan jag visste att jag var gravid (är bara i vecka 6) så försvann allt och mitt ansikte var slätare än nånsin förr! Jämn färg överallt
Men då kom finnarna.. Sitter under hakan typ och det är hela tiden minst tre stycken jättestora! Alltså då menar jag jättestora! Ser ut som en extra hakhalva.. Nåja det får vi hoppas försvinner efter ett tag..
Jag hade på ryggen, riktigt hemskt var det. Sommar var det också, tror de kom runt v 30 eller nått sånt. Men jag hade försämrad hy i ansiktet under hela grav.