• Anonym

Frun den vackraste?

Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, vänder mig givetvis till ogifta och icke-föräldrar också, men...

Jag undrar litegrann hur vanligt det är att män tycker att deras sambo/fru är den vackraste kvinnan i världen och den de tänder mest på. (Kvinnor kan väl också svara om de tycker så om sina män, men det är inte det jag undrar i första hand.)

Tycker att det lätt målas upp en bild av att män tittar på andra tjejer, fantiserar om andra, har sexdrömmar om andra, inte skulle ha något emot att vara otrogna om det inte upptäcktes osv... Och det här stämmer inte alls med min verklighet.

Min man är TOTALT ointresserad av andra tjejer. Han säger att om han förut brukade bedöma utseende på en skala 1-10, så flyttades skalan så mycket när han mötte mig (att jag ligger långt över 10) att ingen annan längre har en chans. han klagar ibland på att han inte längre kan fördriva tiden under tråkiga möten genom att titta på snygga tjejer - det finns helt enkelt inga snygga tjejer. Han tycker att varje millimeter av mig är perfekt, trots att magen inte är vad den var efter graviditet, jag är trött osv. Alla hans sexdrömmar handlar om mig och han fantiserar aldrig om någon annan. Osv... You get it...

Undrar nu hur vanligt det är att killar snöar in sig så totalt på en enda tjej?

Kan tillägga att jag absolut inte är ful. Jag är smal, vältränad, har "lagom" kurvor, långt, välskött hår, symmetriskt ansikte osv. Men jag är ju knappast någon skönhetsgudinna heller, och mitt utseende förklarar absolut inte hur han känner, utan det sitter i hans huvud.

• Svar på tråden Frun den vackraste?
  • kaksmulan

Min make säger samma sak! Visst kan han fortfarande se på en kvinna och tycka att hon är snygg eller inte, men han säger att ingen kan mäta sig med mig. Jag vet faktiskt inte om jag innerst inne tror på honom, men det spelar ingen roll för han säger det för att göra mig glad och lycklig och det lyckas han med!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • fjäilen

min blivande make har sagt precis samma sak....
    kanske inte direkt insnöad men han har en annan syn på andra tjejer sedan han träffade mig... han tycker att ingen varken ser ut eller är som mig... han tycker jag är perfekt!
    när vi var nykära så kunde han säga att någon såg bra ut men det gör han inte längre... nu är jag bara....

• Anonym

Vad härligt att det finns fler, grattis till er som också har sådana män! :)

• Viggo och pyrets mamma

Min man är precis likadan, jag är absolut ingen supersnygging men han är totalt insnöad på mig, han har fortfarande inte efter snart 4,5 år tillsammans sagt nåt i stil om att han tycker att en annan tjej/skådis är snygg. Jag kan dock fortfarande tycka att andar killar kan va ögongodis men det är honom jag älskar över allt annat här i världen, vet inte vad jag skulle ta mig till utan honom.

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • Anonym

Att tycka att sin flickvän/sambo/fru är perfekt har inget med att man inte kan tycka andra kvinnor är snygga, söta eller sexiga. Man är helt enkelt väldigt nöjd med det man har även om man ser annat ögongodis runtomkring sig.

Min sambo vet att jag inte tycker hon är den snyggaste kvinnan jag sett, inget fel med det. Det var inte det jag föll för, även om jag inte på något sätt är missnöjd med hennes yttre. Jag förväntar mig inte heller att min sambo ska tycka att jag är guds gåva på något sätt, om det vore så vore det lite skrämmande hur illa ställt det är med alla andra män ;)

Dock bör ni nog räkna med att era män inte riktigt talar sanning, klart de sett vackrare kvinnor. Det finns alltid vackrare och yngre kvinnor. De vill göra er glada och de är säkerligen inte missnöjda.

• Anonym

hur länge har ni varit ett par, ni som har såna män?

• Anonym

Min man är likadan. Jag har bara skrattat åt det, men förstås uppskattat det. Han anser mig vara vacker, och nä, det är jag verkligen inte
    Vi har varit sambos i 8 år och gifta snart i 4 av dem. Men vi kan båda tycka nån annan ser skitsnygg ut, men det är på ett annat plan.
    Min man är inte heller snygg enligt gängs e normer, men för mig är han så sexig på grund av en massa annat. MEN han har de mest underbara blå ögon till sitt mörka hår...suck.

• HäckHäxan

Jag är singel.. men alltså när jag hade en relation så vet jag att han tyckte jag var vackrast hetast och han hade kul varje gång vi var ute och någon försökte ragga på mig eller visade intresse.. För han visst ju att de var vi som skulle dela natten sen ändå...

Men jag vet också att de finns så många kvinnor som är mycket vackrare än jag rent utseende mässigt, men i en relation är de ju mkt mer än det ytliga som avgör, där blandas utseende med ens personlighet och man blir vackrast eller de är så jag tänker iaf.

Singel och desperat!!!!!!
  • ASHE

Min sambo säger likadant.
    Även fast jag är tjock och inte alltid jättesnygg. :P

• HäckHäxan
    Anonym skrev 2009-02-05 21:19:54 följande:
    hur länge har ni varit ett par, ni som har såna män?
    4 år häckade vi ihop på ett ungefär...
    Singel och desperat!!!!!!
Svar på tråden Frun den vackraste?