Frun den vackraste?
Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, vänder mig givetvis till ogifta och icke-föräldrar också, men...
Jag undrar litegrann hur vanligt det är att män tycker att deras sambo/fru är den vackraste kvinnan i världen och den de tänder mest på. (Kvinnor kan väl också svara om de tycker så om sina män, men det är inte det jag undrar i första hand.)
Tycker att det lätt målas upp en bild av att män tittar på andra tjejer, fantiserar om andra, har sexdrömmar om andra, inte skulle ha något emot att vara otrogna om det inte upptäcktes osv... Och det här stämmer inte alls med min verklighet.
Min man är TOTALT ointresserad av andra tjejer. Han säger att om han förut brukade bedöma utseende på en skala 1-10, så flyttades skalan så mycket när han mötte mig (att jag ligger långt över 10) att ingen annan längre har en chans. han klagar ibland på att han inte längre kan fördriva tiden under tråkiga möten genom att titta på snygga tjejer - det finns helt enkelt inga snygga tjejer. Han tycker att varje millimeter av mig är perfekt, trots att magen inte är vad den var efter graviditet, jag är trött osv. Alla hans sexdrömmar handlar om mig och han fantiserar aldrig om någon annan. Osv... You get it...
Undrar nu hur vanligt det är att killar snöar in sig så totalt på en enda tjej?
Kan tillägga att jag absolut inte är ful. Jag är smal, vältränad, har "lagom" kurvor, långt, välskött hår, symmetriskt ansikte osv. Men jag är ju knappast någon skönhetsgudinna heller, och mitt utseende förklarar absolut inte hur han känner, utan det sitter i hans huvud.