CP?
Min dotter föddes i v.26+5. Nu är hon 15 månader (korrigera ålder 12 månader) allt har gått jättebra och hon följer normalkurvan viktmässigt och vad gäller uyvecklingen följer hon korriferad ålder.
När vi var på kontroll nu senast kom dom plötsligt fram till att hon antagligen har någon form av hjärnskada, detta pga hennes vader har ökad muskeltonus. Nu går vi hos sjukgymnast och ska träffa neurolog om ca 3 månader för att se om musklerna lugnat ner sig. Hon kan stå och hon går små stapplande steg med stöd men hon kan inte sitta och detta beror troligen på den höga spänningen i vaderna.
Vi har gjort magnetkamera röntgen då hon var 6 månader, inte för att dom misstänkte ngt utan pga att man alltid gör det på barn som är så mkt för tidigt födda. Hon har även gjort EEG. Dom har inte sett ngt avvikande.
Jag tror jag behöver lite stöd. Någon som haft liknande symptom på sitt barn? Någon som kan ge mig lite peppning och säga nåt positivt om att detta inte är en cp skada som läkarna verkar tro att det är..