• Letizia

Ang. skyddsänglar, hur vet man?

Hur kan man få reda på vem som är ens skyddängel eller min sons?

Min mormor gick bort i Juni i år och jag berättade för henne när jag hälsade på att jag väntar mitt 2:a barn och hon blev jätteglad, kan det vara så att hon kommer att vara mitt kommande barns skyddsängel eller båda barnens? Nån som vet?

Samma dag hon dog fick jag kraftig smärta i magen och började oroa mig för ett missfall, men det gick över efter ett tag. Min mormor opererades för en varböld i magen, kan det vara så att det var hennes smärta jag kände av? Det var hennes hjärta som inte orkade mer, hon hade jobbigt att andas och låg i respirator en tid, 2 dagar innan hon dog kunde hon andas utan respiratorn, lite skumt faktiskt, men hon fick iallafall somna in utan slangar och kanyler. Kan det ha varit ett "tecken" jag fick att hon skulle gå bort??? Själv tror jag lite på det.

• Svar på tråden Ang. skyddsänglar, hur vet man?
  • Barbaqueen

Det kan säkert vara så att din mormor vakar över dig och dina barn....
    Jag tror att du ska lita på vad du känner och tro på det!

• Little M

Jag tror helt på att man få tecken på när en nära anhörig går bort..
    Min morfar gick bort 2003, iförgår natt "kom" han till mig o satt på min säng eller vad man ska säga..
    Mormor min har varit väldigt dålig länge,igår när jag vakna kände jag bara att jag behövde åka till mormor...
    Igår kväll klockan 21.05 dog hon

• Barbaqueen

Jag "kände" också när min morfar gick bort, trots att jag var i Frankrike. Han var helt frisk när jag åkte men när jag varit borta en vecka kände jag det så starkt och var tvungen att ringa hem...han hade gått bort. Vill gärna tro att han är min skyddsängel!

• Draktårar83

Jag tror att ens nära och kära vakar över en, och det känns väldigt tryggt faktiskt.

• Letizia

Little M: Stackare....jag känner med dig, har inte riktigt kommit över min mormors bortgång, vet hur jobbigt det är....*suck*

Barbaqueen: Jag hoppas verkligen att det är min mormor som skyddar oss, hade velat veta mer konkret bara...man blir ju lite nyfiken på vem som finns där.

Vet ni vem eran/era skyddsängel/skyddsänglar är?

• Barbaqueen

Du får väl försöka att fråga.... Känna efter....

• Little M

Dahila:
    Tack så mycket..Lider med dig med *kramar om*

• mym

Jag är sån som drömmer tre nätter innan det händer saker, antingen att folk får barn eller att folk går bort som man känner, Innan pojken kom så Drömmde ja den 14: Januari att min farmor gick bort den 17 gick hon bort den samma sak hände när min mormor gick bort två månader efter...Lite jobbigt för man går och undrar och e ledssen längre en andra.
    Varför jag... ?Det e jobbigt...
    Ha det så gött så länge, vi höres säkert av någon gång

• Maiya

Jag skulle kunna tänka mig att min sambos morfar är skyddsängel till vår son. Han hamnade på hem under min gravid tid och var också den första att få veta att jag var gravid. När vår son var född fick jag en liten brådskande känsla att vi måste hälsa på sambons morfar som såg piggare ut än vanligt. Någon dag senare gick han bort tyvärr. Men strax efter var det som om vår son alltid gigglade och skrattade åt någon. Han kunde helt plötsligt börja tokskratta när han var själv och ignorerade oss totalt. Nu är han 3 år och pratar ibland dock mer sällan om någon farbror i hans rum.

Men vad vet jag?

• Nattsaga

Jag hoppas att min kära farmor är min skyddsängel och vakar över mig, jag vill dock inte ha några bevis genom att hon skulle visa sig o.s.v. för jag är verkligen skitskraj för spöken o.s.v. Men natten hon dog, fick jag en ruskig känsla av att någon gick i hallen, jag hörde steg och min sambo hade lämnat ytterdörren och stod ute och rökte, tar det som någon form av tecken, att hon ville titta till mig, dagen efter fick jag reda på att hon gått bort.

• Lilla jag76

När det gäller guider / skyddsänglar så finns det flera typer av guider.
    Det finns de personliga guiderna som oftast är någon som har stått en nära eller någon som man har känt i ett tidigare liv.
    Sedan finns det de högt upplysta guiderna som kommer från en annan dimension och som kanske inte ens har levt på jorden.
    Vissa utav de har levt på jorden någon enstaka gång för att lättare förstå sig på jordelivet.

• Alvi

Jag har alltid trott att min farmor vakar över mig... Hon dog när jag var ca 12 år...

Förra sommaren var jag hos ett medium, och innan hon ens hade hunnit fråga vad jag ville få reda på var det "någon" som började babbla med henne och ville få fram massa saker till mig... Denna någpn beskrev mediet till både utseende och sätt och tillslut frågade hon om jag möjligtivs kunde ha nån tanke om vem det kunde vara.

Jag satt med gåshud över hela kroppen och bara nickade. Det var glasklart att det var min farmor.
    Hon gav mig även ett par ord och tankar som har hjälpt mig att lättare... komma till ro när det gäller en sak... och det visste ingen om.... Så jag vet att min farmor är med mig.

• Linsen

Här kommer kanske lite svar på en del funderingar som finns i denna tråd.

Skyddsänglar kan också kallas för guider eller personliga vägledare.
    Det sägs att alla har två stycken - en manlig och en kvinnlig. Dessa två står för olika bitar i vägledningen - den ena för det vardagliga livet och den andra mer för den andliga biten.
    Barns skyddsänglar kan man inte mana fram, barnet måste ju vara medveten om vad det är som händer. Däremot är det inte helt ovanligt att barn "ser" sin skyddsängel och för en dialog med denna. Det är ofta i dessa lägen man hör dem nämna en tant eller farbror. Barn är helt enkelt mer öppna för sånt.
    Barns skyddsänglar kan du i o f s få fram via din egen skyddsängel men om du själv inte besitter förmågan att öppna dina kanaler till andevärlden så behöver du hjälp från nån som kan det.

Jag har fått den stora äran att "träffa" en av mina skyddsänglar. Detta hände för ett par veckor sedan då jag fick hjälp av en som kan medla mellan andevärlden och oss levande.
    Det var så häftigt - jag skrattade och grät då det visade sig att min farmor, som gick bort när jag var sju år, är min skyddsängel. Jag hann knappt träffa min farmor i verkliga livet då vi bodde i olika länder, men vid vårt möte upptäckte jag att hon var en fantastisk kvinna med samma sjuka humor som jag. Hon lyckades plocka fram minnen som jag inte visste jag hade från min barndom och det var helt fantastiskt.

Jag ska träffa farmor igen snart ,hoppas jag. Har så många frågor att ställa. Kommer bl a att försöka få reda på vem som vakar över min son.

Min andra skyddsängel är en man som jag inte lyckats placera än och därmed inte kunnat kommunicera med.

• MissBeccis

Jag tror att min mormor är min skyddsängel, har fått ett flertal "tecken" som kan tyda på det, och det känns som hon finns här jämt.

• jojjo80

de behöver inte vara ens släktingar som vakar, skyddsandar kan rent av vara en ängel el dyl! över mig vakar min kära mor och min lillebror.... lita på din intuition, de stämmer oftast, tro på de du känner. vågar du, så kan du se dem, och kommunicera med dem...

Svar på tråden Ang. skyddsänglar, hur vet man?