• piggen

Vad är bäst: 2-skift eller nattskift med småbarn? Vad tycker ni som jobbar så?

Jag har sökt jobb där de söker både 2- och nattskift. Jag vet att vägen är lång att få det men sitter och funderar vad som funkar bäst..Restiden är 35 min enkel väg för mig. Mannen jobbar 7-16

Hur sover ni som jobbar natt? Vilka dagistider har ni då?
    Hur lämnar ni som jobbar 2-skift på dagis när ni jobbar kväll?

• Svar på tråden Vad är bäst: 2-skift eller nattskift med småbarn? Vad tycker ni som jobbar så?
  • Tingeling83

jag jobba 14.00-9.00 8 dagar i månaden , men har sovande jour ... så ja bruka vara utvilad dagen efter , men har rätt att lämna barnen till dagmamman så jag kan sova lite men de bruka ej behövas , sonen e i skolan 8-13 mån tis ons tors

• Tingeling83

& jag har mina barn varan vecka iofs.. jobbar en dag då i veckan , lämna barnen 13.00 , min mamma hämta de 17.00 sen sover de hos min mamma , mamma lämna de på dagmamman/skolan på morroen sen hämta ja de hos dagmamman resp. skolan sen

• Linam370

2 skift borde väl vara bäst?
    då kan du ju lämna senare på dagis de veckor du jobbar kväll och mannen hämtar som vanligt så får barnen många timmar med nån förälder.
    De veckor du jobbar dagtid blir det ju som vanligt.

• piggen

Linam370 skrev 2009-02-05 11:36:29 följande:

2 skift borde väl vara bäst?då kan du ju lämna senare på dagis de veckor du jobbar kväll och mannen hämtar som vanligt så får barnen många timmar med nån förälder. De veckor du jobbar dagtid blir det ju som vanligt.
    Jo, det blir ju mer tid med barnet och mindre för honom på dagis, särskilt kvällsveckorna. Jobbar man natt sover man ju på dagen även om man kan hämta lite tidigare än om man jobbat till 16.
  • Linam370

Beroend epå hur mkt sömn man kräver. När jag jobbade natt behövde jag sova till runt 15 för att fungera normalt

piggen skrev 2009-02-05 11:42:04 följande:
    Linam370 skrev 2009-02-05 11:36:29 följande:
    Jo, det blir ju mer tid med barnet och mindre för honom på dagis, särskilt kvällsveckorna. Jobbar man natt sover man ju på dagen även om man kan hämta lite tidigare än om man jobbat till 16.
  • Eleonora73

Har jobbat 2-skift, och 3-skift (dag/em/natt) och jag kommer aaaaldrig i hela mitt liv jobba så igen. Detta var inom industrin, så vi jobbade natt 2 veckor i rad (ledig helg emellan) och jag var ett vrak under dom veckorna. Helgen sabbade allt ännu mer, för på söndagkväll skulle man ju tillbaka till nattskiftet.
    Nej, jag tycker att 2-skift funkade mkt bättre, för vår del ialla fall.

♥ Leo Nellie Vanja Charlie ♥
Svar på tråden Vad är bäst: 2-skift eller nattskift med småbarn? Vad tycker ni som jobbar så?