• aktuelle

Hjälp med möblering i litet barnrum

Sonen har ett litet rum som är långsmalt, funderar över hur man ska möblera det för att det ska bli bra. skulle tippa på att det är ca 2 m på bredden och knappt 5 på längden. Man kommer in på kortsidan och rakt fram är det ett fönster och ett element. Känns som att jag skulle vilja ha det till att sängen skulle vara rakt in i rummet, alltså var elementet och fönstret är. Funderar om det går att bygga in elementet på något vis så det fortfarande fungerar som det ska och så man kan ställa en säng framför. Förslag någon?

• Svar på tråden Hjälp med möblering i litet barnrum
  • Vero06

Om du ställer en säng framför elementen, hindrar du inte värmen då? Annars finns ju snygga elementskydd...du kan inte ha sängen på skåplådor? Kanske placera sängen mitt på väggen om du förstår....

• aktuelle

Grejen är att rummet är jääkligt litet, svårt att få till en bra bild..
    ska leta, tror jag har en här någonstans. lägger den i galleriet..
    röda naglar skrev 2009-02-05 12:55:58 följande:

bild kanske?
  • aktuelle

nu har jag lagt in en bild

• aktuelle

Det var det jag undrade över. Sett bilder där folk byggt säng framför elementet och då hade de byggt som en låda med hål upptill. Vet inte hur det funkar, om det öht gör..

Vero06 skrev 2009-02-05 13:01:36 följande:
    Om du ställer en säng framför elementen, hindrar du inte värmen då? Annars finns ju snygga elementskydd...du kan inte ha sängen på skåplådor? Kanske placera sängen mitt på väggen om du förstår....
  • röda naglar

klart du kan ställa sängen mot elementet om du bygger någon form av elementskydd och sätter över. tror inte alls att det hindrar värmen nämnvärt. tror också att det skulle kunna bli den bästa lösninge, om du itne kan ha sängen där den står nu...? det ser fint ut också tycker jag. dessutom är det mysigt att vakna och kunna titta ut genom fönstret...

• Vårsolen

ja inte helt lätt förstår jag, vi har också ett ganska litet barnrum på ca 10kvm men det är mer fyrkantigt vilket underlättar mycket.
    Mitt tips är-om du inte redan kollat där förstås- att du går in på www.styleroom.se och söker på "barnrum", där finns några smarta lösningar på hur andra möblerat sina små rum.

• aktuelle

jag ogillar avlånga rum, det blir direkt mycket svårare att få det trivsamt :S Ska kolla runt :) tack

Vårsolen skrev 2009-02-05 13:17:59 följande:
    ja inte helt lätt förstår jag, vi har också ett ganska litet barnrum på ca 10kvm men det är mer fyrkantigt vilket underlättar mycket. Mitt tips är-om du inte redan kollat där förstås- att du går in på www.styleroom.se och söker på "barnrum", där finns några smarta lösningar på hur andra möblerat sina små rum.
Svar på tråden Hjälp med möblering i litet barnrum