Irriterat i hudvecken (rött och luktar)
Min lilla tjej har så mycket skin runt nacken så luften inte kommer åt på två ställen ett på vardra sida av halsen. Vi har torkat rent och så men det hjälper inte och nu har det börjat luckta.
Min lilla tjej har så mycket skin runt nacken så luften inte kommer åt på två ställen ett på vardra sida av halsen. Vi har torkat rent och så men det hjälper inte och nu har det börjat luckta.
Ta babypuder då, så det håller sig torrt.
Försök med baby-talk, det hjälpte min dotter när hon hade irriterad hud i knä- och armvecken. Det funkade jättebra!
oskar har också mycket góveck ( ) runt halsen som lätt börjar lukta. Jag fick tipset att pröva med potatismjöl, har inte testat själv ännu men ska göra det, hoppas att det blir mindre irriterat...
Har provat och det hjälper inte...
Förutom att hålla rent och torka alldeles torrt använder jag Weledas babycrème. Om det bara är rött, men inte har gått hål på översta hudlagret fungerar deras ringblommesalva utmärkt (även på röda rumpor). Men ett säkrare kort är deras "Nappy changing crème" med zink i. Ringblommesalvan tror jag kan svida, zinksalvan är len och fungerar även den utmärkt på röda rumpor.
Jag använde Locobase från apoteket till Hugo´s hudveck när han var mindre. Det var en rekommendation från Bvc att undvika zink till hudveck å satsa på fukt/fett istället & det fungerade jättebra!
jag använde potatismjöl när min lilla var i det stadiet..(hon spydde väldigt mycket å var ständigt blöt) det hjälpte jättebra... prova dig fram... alla har vi små huskurer...
Jag ska prova (:
Testa Inotyol, salva m zink. Kanonbra.
Inotyol är otroligt bra, speciellt på röda stjärtar. Finns inte här i Finland men jag brukar se till att nån köper hem åt mej... Annars brukar potatismjöl funka bra, men hinner det bli för irriterat så e det nog bara Inotyol som funkar.
Vår bm på bvc sa att man skulle tvätta med asollösning (finns på apoteket) Det funkade KANON. Man skulle blåsa torrt sa hon, till och med kunde man använda hårtork på långt avstånd och svagaste värmen. Vi testade aldrig med hårtorken men Viggos försvann på typ en dag.