• Juno

I stället för drivor av choklad - tips på nyttigt "fredagsmys"?

Nå, alla viktminskare, GI-are och andra...

Vad äter ni framför TV:n på helgen? Eller avstår ni helt från "godsaker"?

• Svar på tråden I stället för drivor av choklad - tips på nyttigt "fredagsmys"?
  • stjärnströssel

är varken GI are el bantar..
    men rellativt nyttig..

o choklad är bra, ekologisk chips, dip med eko gräddfil o hemma gjord smak sats.
    citronsaft, glass... ja..det är för mig skapligt nyttigt.

Nötter oxå o det finns ekologisk godis oxå

• majlin84

nötter och russin blir de en del=)

• bebisprat

Eftersom jag vill ha något som liknar godis, köper jag hem sharonfrukter o blandar med apelsinklyftor. Physalis köper vi oxå ofta. Fast vi brukar unna oss lite chips och även mineralvatten.

• Euforia

Jag brukar mixa frysta hallon med banan och lite sötningsmedel (nu blir jag väl lynchad). Smarrigt. Smakar som hallonsorbet.

Chokladpudding på sojamjölk är också helt ok. Chokladigt och bara en femtedel av kalorierna jämfört med en vanlig chokladkaka.

• presens konjunktiv

Chokladmousse går att göra utan alltför många kalorier. Grönsaksdippa kan man variera mycket. Fruktsallad är gott. Och tänk på att det är mycket roligare och godare att äta äppelklyftor än ett äpple.

Jag gillar sånt man måste pilla lite med. Pomelo är gott, och tar tid att äta utan att vara alltför kladdigt.

Bad grammar makes me [sic!].
  • gagge

Vi brukar göra parma chips istället för vanliga chips.

Lägg tunna skivor av parma skinka eller serrano skinks på en plåt,
    in i ugnen ca 10 min i 200 grader. låt dom rinna av på hushållspapper.
    Mums!

Mina älskade två prinsessor!
  • stjärnströssel
    Euforia skrev 2009-02-05 14:30:35 följande:
    Jag brukar mixa frysta hallon med banan och lite sötningsmedel (nu blir jag väl lynchad). Smarrigt. Smakar som hallonsorbet. Chokladpudding på sojamjölk är också helt ok. Chokladigt och bara en femtedel av kalorierna jämfört med en vanlig chokladkaka.
    ja..inte är det nyttigt med sötningsmedel...hua..

mindre kalorier el nyttigt?
    vad är ts ute efter?
Svar på tråden I stället för drivor av choklad - tips på nyttigt "fredagsmys"?