• JLS

Korkad fråga: Hur sätter man dit Ikeas petskydd?

Är lite förvirrad. Har köpt ikeas petskydd och jag kollar på baksidan av paketet där visas två olika bilder, en där det är en bild överstruken där man sätter in piggarna i uttaget. Sen en till bild där de visar hur det ska gå till, ser ingen större skillnad?!

Det är väl bara en del man ska ha, vita plastgrejer med två piggar på och man trycker in plastpiggarna i uttaget? Eller är jag helt puckad?

♥ Älskade Julia ♥
  • Svar på tråden Korkad fråga: Hur sätter man dit Ikeas petskydd?
  • jeaxx77

Du stoppar bara in dem med de vita piggarna i hålen. Den röda "plutten" använder du när du ska ta bort dem.

• JLS

Tack så mkt:) Så skumt att bilden som var överkryssad och den andra bilden var så lika? Förstod inte vad man inte fick göra...

♥ Älskade Julia ♥
  • Amarone Classico

Jag förstår precis vad du menar

Jag tror att den överstrukna ska föreställa den röda eftersom den är mörkare. Men det kunde ha varit tydligare, ja!

Du bara sticker i de vita piggarna som om det var en el-sladd du skulle sätta i. Sen ska man tydligen använda den röda för att ta bort dem, men det går lika bra med en annan vit!

Amarone Classico - because you're worth it!
  • JLS
    Amarone Classico skrev 2009-02-05 14:32:46 följande:
    Jag förstår precis vad du menar Jag tror att den överstrukna ska föreställa den röda eftersom den är mörkare. Men det kunde ha varit tydligare, ja!Du bara sticker i de vita piggarna som om det var en el-sladd du skulle sätta i. Sen ska man tydligen använda den röda för att ta bort dem, men det går lika bra med en annan vit!
    Men jaja då fattar jag Trodde man skulle ha någon svart grej  först ju=)

Tack för kunskapen alla nu ska här säkras, dottern var på eluttaget idag för första gången
    ♥ Älskade Julia ♥
Svar på tråden Korkad fråga: Hur sätter man dit Ikeas petskydd?