• Pusselbiten86

Hjälp mig! Min brudklänning passar inte :(

Visste inte var jag skulle lägga det... Så de hamnade här

Har precis köpt en klänning.. Fick hem den idag...

o nu när jag skulle prova den så passar den inte..

Jag inser att det är hårdbantning som gäller...
    Men finns dte några bra saker som gör att man går ner snabbt i vikt....

Är det bara att utesluta , vitt bröd, läsk, chips , Äta en portion enligt tallriksmodellen?

Jag har aldrig varit mycket för det att banta men nu behövs det verkligen...

Har svårt för att gå ner i vikt me..

Någon som har några andra förslag???

Det är ca 3 cm som fattas mellan mig o klänningen... över bysten.. som är stor

HJÄLP MIG!!!

Kram Pusselbiten

• Svar på tråden Hjälp mig! Min brudklänning passar inte :(
  • MrsHawkins

Kan det funka med annan BH-modell?

• Pusselbiten86

Nej de kan de inte.... jag har 85 DD i bh... O brösten har växtr nu på senare av någon anledning....
    Jag måste lixom ha en BH som håller upp min tunga byst...

Men det är även där revbenen börjar... där saknas det me ca 2-3 cm i omkrets...

Behöver banta men vet inte hur *gråter*

• Mamma Ia

Det finns ju BH:ar som kallas för minimizer pga att de faktiskt "förminskar" bysten litegrann. Kan det annars hjälpa med en korsett kanske???

• MrsHawkins

O klänningen går inte att ta ut så att den blir lite större?

Kan det funka med nån korsettliknande BH?

• mammutten81

Lägg ut kläningen hos en skräddare annars!

• Pusselbiten86

Ja vet inte riktigt... jag menar en korsett liknade presar ju me upp bysten....

Ja jag får kanske ta o ta kontakt me en skräddare....

Annars får de lbir hårdbantning.. men ja vet bara inte hur jag ska lyckas

• MrsHawkins

När ska du gifta dig?

• Linda1976

Naturdiet ready to drink - gott, faktiskt. Kanske inte världens bästa medtod i längden, men är det panik så e det.

• MrsHawkins

Tänkte oxå föreslå typ nutrilett....

I vanliga fall tycker jag att man ska tänka på vad man äter men är det sån här kris så "får" man ta till bantningsdrycker.

• MrsHawkins

Nu såg när du ska gifta dig....du har ju ett helt år på dig!
    Då är det ju lugnt......

• bambigirl

Jag gifte mig förra sommaren´och köpte en klänning på tradera i februari. När den kom var den alldeles för liten och jag fick den inte ens över bysten alls. (Var en sån utan dragkedja). Började planera för att sy om den och lägga i tyg under armarna, men bestämde oss för att vänta lite. Vägde då 77 kg. Började äta nyttigare. Inget godis, en smörgåsoch fil till frukost, inga kakor etc. Gick med i aftonbladets viktklubb, som jag rekommenderar varmt, där ser man precis vad som man kan äta och vad som inte går...

I maj kom jag i klänningen, men den satt tajt, vägde då ca 70 kg. Vid bröllopet i slutet av juli, ett par dagar före bröllopet provade jag den igen och vi blev tvungna att sy in den ett par cm under armarna! Jag har oxå stora tuttar, 70 ff och det var mkt därför jag inte fick på mig klänningen.

Har precis som du svårt att gå ner i vikt och lätt att gå upp. Väger nu 70 kg igen och är allt annat än glad. Skulle vilja gå ner igen, men hittar ingen motivation.

En för liten brudklänning var precis vad jag behövde för att gå ner. 3 cm är mindre än du tror, för mig fattades det det dubbla. Gå med i viktklubben och börja ät rätt. Din klänning kommer att sitta jättefint när dte är dags! Jag håller tummarna för dig och hoppas du får en underbar bröllopsdag!

• Pusselbiten86

Ja jag vet att det är nästan 1 år kvar.. men eftersomjag har sååå svårt att gå ner så måste jag börja i tid... Längtar såååå till jag kan ha den på mig o kunna knäppa den

Tack för alla uppmuntran

• MrsHawkins

Jamen snälla du, på ett år hinner du gå ner så mycket att klänningen kan vara för stor tom...

Regga dig på Viktklubben på Aftonblandet tex....
    Fuska inte med nutrilett o sånt nu när du har så lång tid på dig....

• Pallas

Ja, äta vettigt är ett bra sätt, kanske du kan träna lite Pilates eller nåt också? Har precis börjat med Pilates och det verkar attackera de områden du beskriver på ett bra sätt. Är det alltså under bysten du menar?

• Linda1976

Jag vill rek viktklubben på aftonbladet, kanon!

Svar på tråden Hjälp mig! Min brudklänning passar inte :(