• minimilla

Ammningsbh..med bygel eller utan?

Hej allihopa!

Ang. det här med ammningsbh. Är det ok att använda bygelbh?? Själv har jag ganska stor byst (i vanliga fall), och använder bara bh med byglar. Utan känns inte bekvämt.. Har provat ammningsbh utan o, nä, det känndes inte bekvämt! =( Har hört så många olika kommentarer till detta. E det ngn som vet?

Kram på er..

• Svar på tråden Ammningsbh..med bygel eller utan?
  • JsN

Anledningen till att man rekommenderar mjuk amningsBH är att om bygeln sitter åt så ökar risken för mjölkstockning. (Vilket ju inte är svårt att förstå när man vet hur ont en bygelBH i fel kupstorlek kan göra) Det är svårt att hitta en bygelBH som sitter riktigt bra, men om du hittar en som passar så ska det gå utmärkt.

• sabso

Ett tips på bra amningsBH är en AnnaCecilia, finns hos välsorterade underklädesbutiker. BHn är med dragkedja istället för hake, vilket gör det lätt efter amning att stänga den med EN hand. Vi som har ammat tidigare vet ju hur besvärligt det är att få på sig BHn igen efter amning om man inte lägger ifrån sig barnet - och hur lätt är det om man är själv ute på stan?!?!

• ebben

Jag har D kupa i vanliga fall,och använder alltid med bygel.Men på amnings BH har jag utan bygel. Köpt från "triumph" tror jag det heter,märket på bh n alltså. En stadig och skön UTAN bygel.

• Anna B

Jag vet precis vad du menar. Jag tycker de flesta bygellösa amningsbh:ar sitter fruktansvärt fult. Däremot har jag hittat en på Twilfit som ger mycket stöd utan bygel.

• minimilla

Ja...det här med bh är en djungel... Tack för att ni svarat! =) O tack för tipsen!

• Måsen

När jag var gravid kunde jag inte ha vanliga bh:ar (med bygel), jag tyckte att allt klämde och gjorde ont.
    I vanliga fall har jag E-kupa och är beroende av bh:ar som sitter stadigt, alltid de dyraste förstås. Jag hittade i alla fall till slut en mjuk bh på Lindex som jag tyckte var bra. Det var en amningsbh från Triumph, kanske är det samma som ebben menar.
    Jag använder den faktiskt fortfarande, trots at jag varken är gravid eller ammar.

Svar på tråden Ammningsbh..med bygel eller utan?