Röd i ansiktet av kyla, värme, stress m.m.
Nån mer som lätt blir röd i ansiktet tex av stress, värme, blåst, ilska m.m.
Vad gör ni åt det? Använde ni nån speciell ansiktskräm? Jag har testat cliniques redness solution men den hjälper tyvärr inte.
Nån mer som lätt blir röd i ansiktet tex av stress, värme, blåst, ilska m.m.
Vad gör ni åt det? Använde ni nån speciell ansiktskräm? Jag har testat cliniques redness solution men den hjälper tyvärr inte.
Är det bara jag som blir röd i facet?
Samma här, men tycker inte krämer hjälper. Satsa på krämer för känslig hud. Tyvärr mitt enda tips Det finns även foundation med grönt pigment i som neutraliserar det röda.
Jo jag använder kräm för känslig hy. Men det är så himla störande när det blossar upp i ansiktet bara
Hej TS. Har exakt samma. Alltid haft det. Dels är jag alltid smått rödflammig även i "neutralt" läge. Dels blir jag det vid ansträngning, värme, kyla, ilska, när jag skrattar m.m. m.m. Är blyg dessutom och rodnar lätt för "ingenting" typ om nån pratar med mig etc. Jättejobbigt. Jag vill inte behöva dölja det, helst hade jag ju velat göra så att det inte behövs nåt att dölja!
När jag kommer ur duschen ser jag för jävlig ut, riktigt röd i ansiktet och det tar ofta minst en halvtimme innan det stabiliserar sig. Som det är nu "måste" jag ha en massa foundation varenda dag. Det skulle jag ju gärna vilja slippa. Får panik om jag inte hinner sminka mig på morgnarna och då mår jag dåligt hela dagen sen.
Det är väl ytliga blodkärl som orsakar detta antar jag. Jag älskade att sporta som yngre, spelade fotboll osv. Men jag blev tomatröd efter 5 min så slutade. Samma sak på diskon, dansar jag lite så blir jag röd. Sjukt jobbigt men man kan inte göra något åt saken tyvärr.
Det verkar som om du har känslig hy och ytliga blodkärl. Då blir du nog röd av ett glas vin också.
Det finns en sak till som kan orsaka rodnad i ansikte: högt blodtryck. Och det går ju att behandla. Jag har periodvis haft det så där.
Det kan inte vara rosacea? Man behöver inte ha finnar när man har det nämligen. Jag har också alltid lätt blivit röd i ansiktet när jag tränar osv. Min hudläkare sa att jag hade en mild form av det.
sv.wikipedia.org/wiki/Rosacea
Jag har lätt Rosacea och kan av olika anledningar inte ta den bästa medicinen. Jag är röd om näsan och kinderna (som värsta alkisen) Jag brukar använda Biolines Bilberry eller den gröna som jag inte minns namnet på i ansiktet. Den är svindyr (runt 500 för en burk), men oumbärlig för att hålla nere det röda och lugna huden.
Anonym (Rosa) skrev 2009-02-06 08:48:20 följande:
Anonym skrev 2009-02-06 08:39:03 följande: