Varför blir livet så svart dagen innan mens?
Samma sak varje månad, fattar inte varför
Samma sak varje månad, fattar inte varför
enkelt-hormoner!
Mm har med hormonerna att göra, nu äter jag cerazette och slipper allt vad mens och pms heter. Helt underbart, kunde också se allt helt nattsvart precis innan.
nano vad är cerazette?
jag äter just nu linfrö olja det säger att det ska hjälpa
jag känner mig bättre innan mens men har inte ätit det så länge
"minipiller" är egentligen inte det men en typ av p-piller iaf. Mår jättedålgigt av vanliga p-piller (psykiskt) så det här var sista försöker för mig med när det gäller preventivmedel.
Vet vissa som har blivit hjälpta av fiskleverolja, vet itne om det ska vara någon viss speciel, går säkert att fråga på hälsokost om du vill veta. Linfröolja ska väl vara typ samma verksamma ämnen i tror jag.
Oj oj, jag känner igen mig så väl. Du har pms som beror på hormoner helt enkelt. Mitt tips är att söka läkarhjälp.
Jag skaffade antidepressiva som jag äter under en vecka i månaden. Nu slipper jag slå i botten. När jag nämnt det för vänner visar det sig att nästan alla andra kvinnor jag vet äter medicin mot kraftig pms. Det är ett sätt att överleva.
Ring en läkare imorgon!!!
samma här...
Humöret är hemskt o man vill typ inte ens leva så hemskt är det dagarna innan mens.
Bläää!!!
Ja jag känner likadant. Känns som jag knappt vill leva och allt är skitjobbigt och jag får svårt att sova. Äter antidepressiva mot annat men de hjälper inte mot pms:en alls.
Mår du dåligt EN dag innan mensen enbart?
Annars kan du ha PMDD.
Det är en svårare form av Pms, där man har MYCKET svårare symptom. MER av allt....det finns ca 4 sorters PMD. Jag har den sorten som gör att allt blir svart ca 7 dagar innan mensen...
Äter också antidepp.med., det gör att det lättar liiite.... Om jag tidigare inte kunde jobba alls dessa dagar orkar jag nu släpa iväg mig till jobbet...men fortfarande gråter jag varje dag innan mensen..
Vilka är det olika sorterna av PMD? Vad skiljer de åt?
Hmm, har du Pms och verkligen mår dåligt av det tycker jag du ska söka hjälp! Det tog mig flera år att förstå varför jag mådde skitdåligt (Å då menar jag RIKTIGT dåligt) veckan innan mens, inna jag förstod att det va Pms det handlade om. Jag försökte med alla naturläkemedel och kostråd man kunde hitta men inget hjälpte. Tillslut beställde jag tid på KK och fick utskrivet antidepp (10 mg/dag i 10 dagar/månad). Hjälpte mig enormt mycket och jag är så tacksam för hjälpen..