• vampyria2

Vad tycker ni om att sonen heter Lillebror?

Ja har funderat på vad folk tycker om att vi gav han Lillebror som mellannamn.
    Vi gav han det efter som han har sex äldre systrar men så har jag funderat lite på om det kan bli jobbigt när han blir äldre eller om han kommer tycka om att vi har hedrat hanns systrar på det viset.
    Ja vad tror ni och vad tycker ni om det namnet

• Svar på tråden Vad tycker ni om att sonen heter Lillebror?
  • Diwa

ni la namnet som nummer två eller tre va?

så han inte heter lillebror xxx efternamn?

jag har ett jättejobbigt mellannamn och det står först suck
    mindre kul genom skoltid och fortfarande eftersom alla tror det är tilltalsnamnet

~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • bustösen

sålänge det inte är tilltalsnamn så tycker jag både Lillebror och Bror är fina namn :)

• smoothiz

Nja jag vet inte..jag är norska och i Norge finns flera som heter det, finns en kändis som heter Lillebror Sande Larsen..så jag är rätt van vid namnet faktiskt..jag tror knappast det kommer att påverka så värst mycket, han är ju lillebror till 6 systrar och det kan ju lika gott va en liten hyllning till honom isf som enda pojken

grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • Xantippa2004

Funderade också på det, som mellnamn, men pappan ville inte. Men jag gillar det mao.

• Lyckliga3BarnsMor

Fast lillebror är ju inget namn!

• smoothiz

men det är då inget fel på det väl?..  det kommer nog inte bli ett problem alls tror jag iaf 

• blå fisk

Som tilltalsnamn tycker jag inte att det skulle vara så kul, man är ju mer än en lillebror på något sätt. Men som andra- eller tredjenamn är det fint tycker jag.

• smoothiz
    Lyckliga3BarnsMor skrev 2009-02-05 21:04:51 följande:
    jodå..som sagt, i norge är det tilltalsnamn..bara för att vi bor i sverige behöver det väl inte va ett mindre namn för det?...
  • Xantippa2004

Lyckliga3BarnsMor skrev 2009-02-05 21:04:51 följande:

Det är inte Tindra, Tuva, Sten, Stig etc heller- de är substantiv. Samhället gör ju ALLA namn. Alltid varit så och kommer alltid vara så.
Svar på tråden Vad tycker ni om att sonen heter Lillebror?