Hejsan,
Vi kom hem i fredags efter två veckor i Bahia Feliz. Jag hade läst en del trådar här som innehöll både positiva och negativa kommentarer om stället. Så jag kände mig relativt neutral när vi anlände till hotell Orquidea.
Själva hotellet tycker jag var helt ok, vad gäller service och mat. (Vi åkte All Inclusive denna gång) Vi trodde att det skulle förenkla vår resa då våra två åringar är glutenintoleranta.
Glutenmärkningen överlag var under all kritik så vi hade lite problem under några dagar.
Så detta drog ned betyget rejält, jag hade kollat av med researrangören innan vi åkte.
Poolområdet var jättebra, killarna älskade det!
Vi hyrde bil och åkte runt till Puerto Rico och kikade, tog en tur på slingriga vägar upp i bergen. Kikade på markanden i Las Palmas och en liten tripp till Atlantico en regnig eftermiddag...........
Visst blåste det så vissa kvällar användes fleecen, men överlag var vädret helt ok. Att ha en fleece eller tjockare tröja är att rekommendera.
Vissa sade att det inte varit så kallt på 20 år som det var nu.........
Själva "blue village" konceptet är ju lite speciellt, men killarna var jätteglada över att Bamse kom på besök och de älskade när clownen Coco kom till poolen.......
Vi kan absolut tänka oss att åka dit igen, men med lite bättre koll på maten och med egen lägenhet i Tres Vidas.
Trevlig resa.
// Mrs cooper