• cec

Bahia Feliz - bra eller dåligt?

Hej

Får lätt panik av det jag sett på nätet (men samtidigt kanske tur...blir inte lika besviken då). Jag har bokat en resa till Bahia Feliz och hitintills nästan bara funnit dåliga saker om det...

VAD SÄGER NI? Hur illa eller bra är det? Bör vi packa varma kläder?

Jag har aldrig varit där...

• Svar på tråden Bahia Feliz - bra eller dåligt?
  • smurfis75

Rätt blåsigt och ingen bra strand. Annars helt ok, stort fint poolområde och helt ok matställen. Jag ar bara varit där under vår/sommartid så vilka kläder man ska ha nu kan jag inte svara på.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • hotten

har ni tur behövs inte varma kläder men skulle kunna slå vad om att en flees jacka i allafall är ett absolut måste! (å har ni tur så slipper ni den dagtid)

Vi hade då både stickad tröja, flees jacka å tom långlasånger vissa kvällar, för trots att det kunde va 16-19 så blåste det svinkallt!

• hotten

smurfis75 skrev 2009-02-05 21:13:38 följande:

Rätt blåsigt och ingen bra strand. Annars helt ok, stort fint poolområde och helt ok matställen. Jag ar bara varit där under vår/sommartid så vilka kläder man ska ha nu kan jag inte svara på.
    har du vart där under förra sommaren? för sista året har matställena verkligen försämrats! å höjts i pris
  • Bambi24

Vi har varit där och d var sådär..
    MEN..vi hade rätt mkt kackerlackor på hotellet Monte Feliz..dock är d ju 4 år sen så jag vet inte hur d är nu. Men d var äckligt!!

Stranden var kass men poolområdet bra, men kommer ihåg att d blåste halvstorm varje dag. Maten var rätt bra, både på hotellet och nere på torget.

Hoppas ni får en bra resa!

Christopher 010821 Hugo 061015 Charlie 080809
  • hotten

jag har mailat privat till TS så kan du kika på vår resedagbok från årskiftet då vi var där i 3 veckor, samt en tidigare resa dit oxå för typ 3 år sen.

• smurfis75
    hotten skrev 2009-02-05 23:33:47 följande:
    smurfis75 skrev 2009-02-05 21:13:38 följande: har du vart där under förra sommaren? för sista året har matställena verkligen försämrats! å höjts i pris
    Nej, jag var där runt 98 och senast maj 06. Det var tråkigt att höra...men 2 ggr på samma ställe räcker bra för min del
    Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Alexa12

Vi åker dit på onsdag, jag skriver hur det var när vi kommer tillbaka.

• cec

Trevlig resa Alexa12! Hoppas ni får kanon! Ser fram emot ditt svar sedan.

• grodan07

Bodde på Monte Feliz nov/dec 07 i 2 veckor m vår då 10 mån lilla kille. Hotellet var fint m mysigt poolområde, men kall pool och väldigt blåsigt. Vi bodde högst upp oxå så när man kom ut från hissen o gick till rummet så tog vinden med sig allt som låg löst Tyckte det var nästan på gränsen till för kallt, men det var ju iofs bättre eftersom lillen inte skulle vara för mkt i värmen iallafall. Stranden hoppade vi över helt, dels lockade den inte eftersom man inte precis hade behov av att svalka sig, sen såg den inte så inbjudande ut. Hela Blue Village-området var annars mysigt, men av hotellen så tyckte jag nog att vi bodde på det mysigaste (förutom Orquidea men de har inte lägenheter o är mkt dyrare, tror jag...). Det lilla centrumet var väl inte så upphetsande precis, men fullt tillräckligt för att gå ut o äta, shoppa o strosa lite, så perfekt om man har en så liten med sig som vi hade. Bästa maten åt vi på grillrestaurangen på Orquidea (minns inte vad den hette), toppenmat verkligen, prova tonfisken! Slutade med att vi åt där 5 sista dagarna.
    Vi åkte buss flera dagar till Puerto Rico, där var det både varmare och mindre blåsigt och mysig strand, tog väl 30 min ung. Ta även bussen till köpcentrumet Atlantico åt andra hållet (om jag inte minns namnet fel). Massa shopping o även en stooooor mataffär (typ Coop Forum), mkt billigare att handla maten där.
    För att summera, vill man koppla av och inte förväntar sig för mkt av vädret så var det ett helt ok ställe. Men vi väljer i år att åka till Puerto Rico istället.

• hotten

grodan07 skrev 2009-02-07 22:33:56 följande:

Bodde på Monte Feliz nov/dec 07 i 2 veckor m vår då 10 mån lilla kille. Hotellet var fint m mysigt poolområde, men kall pool och väldigt blåsigt. Vi bodde högst upp oxå så när man kom ut från hissen o gick till rummet så tog vinden med sig allt som låg löst Tyckte det var nästan på gränsen till för kallt, men det var ju iofs bättre eftersom lillen inte skulle vara för mkt i värmen iallafall. Stranden hoppade vi över helt, dels lockade den inte eftersom man inte precis hade behov av att svalka sig, sen såg den inte så inbjudande ut. Hela Blue Village-området var annars mysigt, men av hotellen så tyckte jag nog att vi bodde på det mysigaste (förutom Orquidea men de har inte lägenheter o är mkt dyrare, tror jag...). Det lilla centrumet var väl inte så upphetsande precis, men fullt tillräckligt för att gå ut o äta, shoppa o strosa lite, så perfekt om man har en så liten med sig som vi hade. Bästa maten åt vi på grillrestaurangen på Orquidea (minns inte vad den hette), toppenmat verkligen, prova tonfisken! Slutade med att vi åt där 5 sista dagarna.Vi åkte buss flera dagar till Puerto Rico, där var det både varmare och mindre blåsigt och mysig strand, tog väl 30 min ung. Ta även bussen till köpcentrumet Atlantico åt andra hållet (om jag inte minns namnet fel). Massa shopping o även en stooooor mataffär (typ Coop Forum), mkt billigare att handla maten där.För att summera, vill man koppla av och inte förväntar sig för mkt av vädret så var det ett helt ok ställe. Men vi väljer i år att åka till Puerto Rico istället.
    grillrwstaurangen heter el sultan
    ang restauranger på torget så finns det ju typ 6 st, men tyvärr är 3 av dem samma (personalen tom går runt ialla 3 som ligger brevid varandra just på öppningen av torget) så det är samma kockar, samma ägare, samma personal mm.. men de låssas ha lite annan meny

affären i atlantico heter currefuer (he stavning) fransk gigantisk kedja som finns i hela världen typ.
  • Mammafin

Hej! Kom hem igår, det är fint i Bahia Feliz. Jätte kul för barnen och vattnet i poolen var varmt. Exakt 24 grader. Vet inte vart du ska bo men vi bode på Tres Vidas denna gång. Trevligt en del myror hade vi men inga kackerlackor i alla fall.
    Det blåser en del men när solen är frame gör det inte så mycket då det annars bränner rätt regält.
    Bott på Orqudia innan och det är jätte bra rent och fint.
    Monte Feliz har jag bara hört så där om och har aldrig tagit mig upp dit om jag ska vara ärlig.
    Ska man äta buffé kan det vara trist i 2 veckor men första veckan gick det ok. Det är inte långt till andra ställen som Ingles och maspalomas. Taxi kostar max 10 euro. på dan kanske mer på kvällen?

Bamse är där och bara det gör ju en glad!

Vi gillar bara en restaurang uppe på torget som inte ligger vid torget uten längst bort och är en köttrestaurang. Trevligt och bra mat om man jämför med det som finns där.

Hoppas ni får en fin resa och att vädret är med er för det gör det mesta när allt kommer omkring...
    / mammafin

• Ellen Dellen

Jag har jobbat där ett tag. Stranden är som sagts tidigare kass men ta bussen eller taxi till den finfina stranden som ligger precis bortom Arguineguin. Kommer inte ihåg vad det heter men det vet säkert reseledaren. Shoppingcentrat var toppen- Atlantico! Om ni kan få barnpassning så är Garbos med restaurang och underhållning bra. Puerto Rico är ganska mysigt...värt ett besök!

• mrscooper

Hejsan,

Vi kom hem i fredags efter två veckor i Bahia Feliz. Jag hade läst en del trådar här som innehöll både positiva och negativa kommentarer om stället. Så jag kände mig relativt neutral när vi anlände till hotell Orquidea. 
    Själva hotellet tycker jag var helt ok, vad gäller service och mat. (Vi åkte All Inclusive denna gång) Vi trodde att det skulle förenkla vår resa då våra två åringar är glutenintoleranta.
    Glutenmärkningen överlag var under all kritik så vi hade lite problem under några dagar. 
    Så detta drog ned betyget rejält, jag hade kollat av med researrangören innan vi åkte.
    Poolområdet var jättebra, killarna älskade det! 
    Vi hyrde bil och åkte runt till Puerto Rico och kikade, tog en tur på slingriga vägar upp i bergen. Kikade på markanden i Las Palmas och en liten tripp till Atlantico en regnig eftermiddag...........
    Visst blåste det så vissa kvällar användes fleecen, men överlag var vädret helt ok. Att ha en fleece eller tjockare tröja är att rekommendera.
    Vissa sade att det inte varit så kallt på 20 år som det var nu.........
    Själva "blue village" konceptet är ju lite speciellt, men killarna var jätteglada över att Bamse kom på besök och de älskade när clownen Coco kom till poolen.......
    Vi kan absolut tänka oss att åka dit igen, men med lite bättre koll på maten och med egen lägenhet i Tres Vidas.
    Trevlig resa.
    // Mrs cooper
  • cec

Underbart! =) Skönt att höra att ni var lite mer postiva ! Har hunnit få lite ångest

• zazaza

ja å min sambo va där för några år sedan å har nu bokat en resa den 7mars..då åker ja sambon å sonen 2år iväg..va förra året på teneriffa å nu blir de bahia felize..vi gillade de lugna stället me lekparker å bra poolområden..samt underhållning av reseledarna på fritidsresor..vi åker för sol bad å lung å ro..sen e de jättenära till playa del ingles så de e bara åka taxi elle buss..så vi hoppas på en skön semester även denna gången.

• cec

Härligt! =)

Vi åker om 2 veckor idag! Ska bli såååååååååå underbart. Jag längtar efter semester

• Alexa12

Hej, vi har nu kommit hem efter 2 veckors underbar semester.
    Vädret var fint, vi badade alla dagar utom 3 som var lite blåsigare.
    Maten var utmärkt, vi hadde halvpension och ingen av oss tröttnade på maten efter 2 veckor. Vi ångrade faktiskt att vi inte tog all inclusive den ena veckan.
    Hotellet var rent och fint. Poolerna var varma och till och med jag badade8jag är en badkruka). Kallare dagar kan man åka till puerto rico eller till playa del amadores, där blåser det inte.
    Bamse var väldigt uppskattad av vår dotter.
    Den enda nackdelen jag kan komma på är själva bamseklubb personalen. Jag tyckte att de var för lite pedagogiska i sitt sätt och min dotter kunde komma hem och använda ord som kiss, bajs, prutt etc.

• cec

Tack till alla er som svarat ! Har kommit hem nu efter en kanon semester! Instämmer med ovanstående talare. =)

Svar på tråden Bahia Feliz - bra eller dåligt?