Bajskorv på snart 5 månaders?
Min bebis bajsade en bajskorv idag. Det är första gången detta hänt och jag undrar om någon varit med om det eller vet något? det känns väldigt tidigt att bajsa korvar vid 5 månader.
Min bebis bajsade en bajskorv idag. Det är första gången detta hänt och jag undrar om någon varit med om det eller vet något? det känns väldigt tidigt att bajsa korvar vid 5 månader.
har hon/han varit hård i magen länge?
det gör min dotter med.. nu i två dagar Vet inte om det är "normalt.
nej han bajsade grön gegga igår, och så idag blev det en korv, jag vart helt chockad.
han kanske har varit dålig imagen dså.det kanske börjar bli bra då om han har vanlig färg nu.
När börjar barn bajsa korvar?
vad är vanlig färg? hans bajs är alltid militärgrönt och ser ut som en tjock gröt. men idag kom som sagt helt överaskande en bajskorv
ok min kille bajsade grönt när han var dålig i magen.av pencellin(magsjuka)
min kille har bajsat grönt sen jag slutade amma för 1,5 månader sen ungefär. militärgrönt och luktar uuurk!
att bajset är grönt betyder bara att det passerar tjocktarmen för fort.
Vad äter barnet? ammar du bara? Korvar betyder inte hård i magen - då hade det varit kulor.
Min son bajsade senapsgul vätskig avföring 4-5 gånger per dag från födseln tills han var 3,5 månad. Då började han bajsa varannan dag och då var avföringen brunare och lite tjockare. (helammade) Vid 4 månader började vi ge honom lite smakisar och då blev det "ännu tjockare" och till slut så kom en "korv". Nu vid 5 månader så är han åter på 4-5 gånger per dag och vattningare avföring. Dock lite mörkare än tidigare (tror det är smakisarna som ger annan färg).
Så för vår son har det varit normalt med "korv", och han har inte mått dåligt eller haft ont. Jag tror att konsistensen (om de inte får vanlig mat) kan bero på hur mkt kroppen tar upp av mjölken/ersättningen.
twistedtofit skrev 2009-02-06 11:59:51 följande:
ts normalt normalt
Min började majsa brunt bajskorv vid 4mån men visseligen så började han ju med riktig mat redan vid 3mån
jasså skönt att höra att det finns fler med barn som bajsar korvar. igår fick vi det lösa vanliga gröna men idag blev det en brungrön korv. korvarna luktar heller inte så illa som det lösa gröna.
luktar era barns korvar mycket?
MrsQuitaz: Nej jag tycker att dom luktar mkt godare haha än det gula som var när dom var små.
min grabb på 4½ månad har också bajsat "korvar"
och han äter ersättning och gröt varje dag.
ibland är det löst och ibland korvar, så du behöver inte oroa dig =)
skönt att lillgrabben inte är ensam om att bajsa korvar hehe.
tack alla för hjälpen :D