• Anonym (svart..)

Ni med män som reser mycket i jobbet...

Har en sambo, som är säljare, dvs reser mycket i sitt jobb och är borta nånga nätter.
    Har inte varit så svartsjuk förut, men det är ett rätt nytt jobb för han och det att han sover borta på hotell och man själv har inte kontroll, eller en aning om vad han gör.
    Ofta är det middagar, öl, hotellbaren..för han.
    och jag blir tokig här hemma. (har en 7 månaders hemma också) Och man hör överallt om otrogna män, som reser runt, har själv manliga vänner som varit otrogna, och tjejkompisar som varit med gifta män.
    Så man vet ju att det är vanligt!

Men, till min "fråga"..eftersom jag är svartsjuk, och han är borta (han mår ju säkert inte bra som behöver åka hemifrån och lämna mig o vår dotter heller) så är jag rädd att jag driver honom bort, till o vara otrogen istället med mitt tjat och sura miner. Det blir ju en ond cirkel!

Ni med män som reser mycket, jag behöver råd o hjälp.
    Hur gör ni och vad ska jag göra med all min ilska, motvilja o rädsla?

• Svar på tråden Ni med män som reser mycket i jobbet...
  • Anonym (svart..)

puffpuff

• Anonym (på jobbet)

jag jobbar på hotell och kan säga att gubbarna på hotellen gör i regel inte så mycket än sitter på sina hotellrum och jobbar kommer ner till restaurangen och äter och går upp och lägger sig. tror inte du behöver vara orolig. hoppas han bor på hotell där han kan samla poäng så ni kan bo gratis och så kan ni åka iväg tillsammans!

• Anonym (svart..)

haha..om jag ska vara helt ärlig så kan jag vara svartsjuk på tjejerna som jobbar på hotellen också.
    Gud det är ju något fel på mig..
    Men jag förstår vad du menar, och tack.
    Och det är ju säker så som du säger också!
    men sin fantasi har inga gränser.
    Ja en semester ihop skulle inte sitta fel.

• Anonym (kvinna)

Hej, jag är kvinna och bor borta rätt mycket i perioder också på hotell.
    Det är rätt ensamt kan jag säga, jag menar visst kan man sitta och ta en matbit nere i restaurangen men oftast så tar jag upp maten till rummet.
    Dels så är det ju 92% män och få kvinnor där och när dessa män blivit "rävar" i detta resande så stöter de väl tillslut ihop med samma män på olika hotell, så då kan hända att de ser en fotbollsmatch i barnen ihop har jag märkt.
    Men annars är det rätt dött faktiskt.
    Det är STOT skillnad på måste-sova-här-hotell och åka-på-semester hotell kan jag säga...fast det ibland kan vara samma ställe
    Det enda som jag uppskattar enormt är ett fint rum och en god frukost där lyxen ligger i att man på vissa ställen får grädda sina egna våfflor till frukost mmmmm....

• Anonym
    Svar på #4
    STOR ska det stå...
  • Anonym (min också)

Min jobbar borta med jobbet men åker utomlands.
    Där är dom flera både tjejer o killar från sverige, norge, danmar och finland som är med.
    Det är hårt när man vet att dom ligger på stranden, käkar middagar o dricker på nåt flott ställe.
    Men vad ska man göra? Är dom otrogna så är det ju ändå inget man kan göra något åt.
    Deras jobb måste dom ju få sköta

• Maja10

Hej!

Det finns alltid en möjlighet för män som reser i jobbet.
    Har själv träffat en underbar kille och han har barn sedan tidigare och skild...
    Så vet jag att hans jobb innebär massa resande precis som din man.
    Nu är jag så kär i honom att jag inte är i ditt stadie ännu...jag kanske hamnar där när nykärheten avtar.

Jag vill också säga att det är lika stor risk för att börja prassla med en jobbkollega och utveckla ett förhållande bakom ryggen på en.
     Vill man vara otrogen så är man det tom i Icaaffären.
    Jag vet att ni har en liten bebis där hemma och det kan din man inte få av någon snygg tjej på resan.
    Ibland kan det hjälpa att prata om det som du är rädd för MEN ibland kan det som du skriver kanske bli en självuppfyllande profetia.
    Hur är er relation? Tar ni er tid för både varandra och på egen hand när din man inte reser? 
    Jag vet hur du känner och hur svartsjukan gnager. Det som hjälpt mig är att ringa en vän/syster varje gång den osäkerheten kommer. Unna dig om du kan lite egentid om du kan få hjälp med er bebis. Har själv barn så vet att det inte är lättaste att *få egentid* 
    Det viktigaste se till att du mår bra! Gå och prata med kurator för om det är hjärnspöken så kvittar vad din man säger/gör. Tänk så också att du är fin som du är och du och din man blev kära i varandra. 

• PH76
    Anonym (svart..) skrev 2009-02-05 23:34:36 följande:

puffpuff

Nu känner jag inte din man men jag tror inte att du ska vara så orolig. Jag har i min karriär bott på hotell väldigt mycket (ca 2-3 år av 18) och senast jag såg någon vara otrogen var 2005-2006, två gånger de åren och båda gångerna med mig.

Jag vet inte hur gamla ni är och i vilken bransch och yrke din man reser i, men där jag har jobbat så är det mest de yngre som sitter i hotellbaren mer än 1-2 glas vin.
Svar på tråden Ni med män som reser mycket i jobbet...