• Alvi

Hur länge ska ett fd fästingbett göra sig påmint?

I september hittade jag en fästing på mitt ben, tog bort den, och allt var frid och fröjd. Trodde jag.

Morgonen därpå, kliade det och var rött runt stället där fästingen hade suttit.

Det hela fortsatte i några dagar och tillslut blev jag orolig och åkte till akuten, då såg benet ut såhär:
    sisu.blogg.se/2008/september/bilder-och-lycka.html

Fick penicillin och allt försvann.

Men nu, snart 5 månader senare, gör sig bettet påmint med jämna mellanrum. Nån gång i veckan, börjar det klia och jag måste klia för det är ju så skönt, det är som ett myggbett. Ingen rund ring omkring, inget rött område alls, förutom att det ser ut som ett mindre myggbett och ibland börjar det klia.

Hur länge ska det klia??

• Svar på tråden Hur länge ska ett fd fästingbett göra sig påmint?
  • JAG är BÄST

Satan i gatan vad denna lilla varelse kan orska.

Såg ett program för nått år sedan om en kvinna som blev förstörd resten av sitt liv av en fästing. Den satt i huvudet, läkarna trodde hon hade fått en hjärnblödning, eller nån propp av nå slag, men dom fann inga fel på henne.

Till slut så hittade dom felet. En fästing!!!!!

Minnet far på henne då å då, och har problem med motroriken, ekstem trötthet och jobbig huvudvärk som kommer och går.

• Alvi

JAG är BÄST: Ååååkej.... så vad vad syftet med ditt svar...? Typ skrämma skiten ur mig eller...??

• JAG är BÄST
    Alvi skrev 2009-02-05 23:39:02 följande:
    JAG är BÄST: Ååååkej.... så vad vad syftet med ditt svar...? Typ skrämma skiten ur mig eller...??
    Självklart
  • Mamman till två

jag fick ett fästingbett i knävecket & ett på magen för något år sedan - kommer ihåg att det kliade precis som du säger, någon gång i veckan.

Det fortsatte så i nästan ett år & sedan slutade det bara klia - bara sådär över en natt.. Har fortfarande ett litet ärr efter allt kliande på magen kvar..

Säkert ingen fara med ditt bett men är du orolig kan du ju alltid göra ett besök på vårdcentralen så de får kolla upp ditt gamla bettet..

• Horst

JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:36:58 följande:

Satan i gatan vad denna lilla varelse kan orska.Såg ett program för nått år sedan om en kvinna som blev förstörd resten av sitt liv av en fästing. Den satt i huvudet, läkarna trodde hon hade fått en hjärnblödning, eller nån propp av nå slag, men dom fann inga fel på henne.Till slut så hittade dom felet. En fästing!!!!!Minnet far på henne då å då, och har problem med motroriken, ekstem trötthet och jobbig huvudvärk som kommer och går.
    Var inte det ett "House"-avsnitt?
  • JAG är BÄST

Horst skrev 2009-02-05 23:43:54 följande:

JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:36:58 följande:
    Var inte det ett "House"-avsnitt?
    NOPP!!
    Detta var en dokumentär, hon var nån konstnär, författare eller så, kommer inte exakt ihåg.
  • Kalle Karls mamma
    Horst skrev 2009-02-05 23:43:54 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:36:58 följande: Var inte det ett "House"-avsnitt?
    de va ett avsnitt på house oxo han hittade en fästing i underlivet när han stog i hissen
    Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • JAG är BÄST

Kalle Karls mamma skrev 2009-02-05 23:55:29 följande:

de va ett avsnitt på house oxo han hittade en fästing i underlivet när han stog i hissen
    Det avsnittet av på en ung kvinna. Jag såg dte programmet med serru.

Det här jag berättar i mitt första inlägg handlar om en kvinna i 45-50års åldern, Å det är INTE ett House-program då det var en dokumentär.
  • Horst

Aaaa... Viste väl det var något...

Tja. Fästing i underlivet är faktiskt verklighet också. Min kusins fru fick en fästing långt in som läkare fick plocka bortfrån henne. Inte så kul...

Hej. Gräv här, liksom.

• Horst

JAG är BÄST skrev 2009-02-06 00:03:10 följande:

Kalle Karls mamma skrev 2009-02-05 23:55:29 följande:
    Det avsnittet av på en ung kvinna. Jag såg dte programmet med serru.Det här jag berättar i mitt första inlägg handlar om en kvinna i 45-50års åldern, Å det är INTE ett House-program då det var en dokumentär.
    Jag tror dig. Kul med House ändå.
  • JAG är BÄST

Horst skrev 2009-02-06 00:05:41 följande:

Aaaa... Viste väl det var något... Tja. Fästing i underlivet är faktiskt verklighet också. Min kusins fru fick en fästing långt in som läkare fick plocka bortfrån henne. Inte så kul...Hej. Gräv här, liksom.
    AJJJJJJJJJ,

"lägger benen ikors"
Svar på tråden Hur länge ska ett fd fästingbett göra sig påmint?