• Miss Sunshine

Olivolja för ansikte och kropp......

...var köper man det?

• Svar på tråden Olivolja för ansikte och kropp......
  • kokoskärlek med bubblor

I mataffären..                       

• JAG är BÄST

kokoskärlek med bubblor skrev 2009-02-05 23:41:07 följande:

I mataffären..                       
  • Smoppo

Jag personligen tar lite rapsolja, det sjunker in i huden och kladdar inte. Finns på mataffären.

Ett litet tips..
    Ta lite olja + salt. Bra peeling.

JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:42:18 följande:
    kokoskärlek med bubblor skrev 2009-02-05 23:41:07 följande:
    Men jag är seriös, extra virgin olivolja som man har till mat är den absolut bästa för huden. Olivolja är liksom olivolja
  • JAG är BÄST

kokoskärlek med bubblor skrev 2009-02-05 23:43:59 följande:

I know .

Men det lät så roligt, jag är nog trötter som sitter här å håller igen fnittret för att gubben ligger mittemot datarummet .

Alla vet väl att man köper olivolja på matvaruaffärerna
    JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:48:52 följande:
    kokoskärlek med bubblor skrev 2009-02-05 23:43:59 följande: I know . Men det lät så roligt, jag är nog trötter som sitter här å håller igen fnittret för att gubben ligger mittemot datarummet . Alla vet väl att man köper olivolja på matvaruaffärerna
    Hihi bra att man kan roa nån min kille ligger och kollar på en trist film och är inte alls intresserad av mina skämt
  • Miss Sunshine

kokoskärlek med bubblor skrev 2009-02-05 23:43:59 följande:
    I know . Men det lät så roligt, jag är nog trötter som sitter här å håller igen fnittret för att gubben ligger mittemot datarummet .Alla vet väl att man köper olivolja på matvaruaffärerna
    Känner att jag blir lite småförbannad på den sista meningen. De på forumet som använder oljor till ansikte har jag för mig köper dom på apoteket men jag är inte säker så jag tänkte att jag skulle fråga.
  • JAG är BÄST

Miss Sunshine skrev 2009-02-05 23:57:31 följande:

Känner att jag blir lite småförbannad på den sista meningen. De på forumet som använder oljor till ansikte har jag för mig köper dom på apoteket men jag är inte säker så jag tänkte att jag skulle fråga.
    Hoppla på dåligt humör?
  • JAG är BÄST

TS för då kan man skiva istället olivolja som är i skönhetprodukter ifrån nån skönshetsserie istället.

EX!!!!

För du skriver OLIVOLJA!!!

Miss Sunshine skrev 2009-02-05 23:57:31 följande:
    JAG är BÄST skrev 2009-02-05 23:48:52 följande: Känner att jag blir lite småförbannad på den sista meningen. De på forumet som använder oljor till ansikte har jag för mig köper dom på apoteket men jag är inte säker så jag tänkte att jag skulle fråga.
    Olivolja och rapsolja att använda på huden köper du i matbutik. Finns ofta även andra oljor där.
    Mandelolja finns bl.a på Apoteket. Ricin också tror jag.
    En del andra oljor köper du på hälsokost eller i specialbutiker.
  • Pormoicheia
    Smoppo skrev 2009-02-06 00:04:38 följande:
    Äääh.. olja som olja..
    inte riktigt.

Kallpressad olja innehåller massa bra näringsämnen medan varmpressad förlorat de flesta i processen.

Barnolja innehållerofta mineraloljor, com istället för att gå in i huden täpper till huden.
    Bra som skyddande lagen i t.ex. pannan om man färgar håret o.s.v.
    Men är man ute efter att återfukte huden och ge den näring är det inget att satsa på.

Olika oljor har olika fördelar.
    Olivolja innehåller ett svamphämmande ämne.
    Rapsolja har en naturlig kortisonverkan.
    Ricinolja är en jättebra rengöringsolja.
    Gurkörtsolja innehåller ämnen som huden inte klarar av att producera själv.
    Torra oljor tas upp snabbt av huden och feta oljor ligger kvar längre.
    Vissa oljor har en naturlig solskyddande verkan o.s.v.

Så olja som olja håller jag absolut inte med om
    No poo is da shit
  • Miss Sunshine

JAG är BÄST skrev 2009-02-06 00:00:47 följande:

TS för då kan man skiva istället olivolja som är i skönhetprodukter ifrån nån skönshetsserie istället.EX!!!!För du skriver OLIVOLJA!!!
    Ja, jag skrev olivolja men jag skrev också att det skulle vara olivolja för ansikte ock kropp för precis som pormoicheia skriver så är det skillnad på olja och olja. Ja visst skulle jag kunna skriva olja som är i skönhetsprodukter ifrån nån skönhetsserie men nu var det ju inte det jag var på jakt efter :-P.Inga andra produkter eller ingredienser utan bara olja.
  • Miss Sunshine

Smoppo skrev 2009-02-05 23:42:23 följande:

Jag personligen tar lite rapsolja, det sjunker in i huden och kladdar inte. Finns på mataffären. Ett litet tips..Ta lite olja + salt. Bra peeling.
    Blandar du ut det med vatten eller något? Jag har en kompis vars farmor är sjuttio någonting och hon har jättemjuk och fin hy. Hon har aldrig använt någon kräm i ansiktet, bara olivola.
  • Smoppo

När jag smörjer in mig med oljan så gnider jag bara in lite, sen om det blir överflöd så torkar jag bara av det. Inge vatten, det skvalpar av..

Å ang peelingen så sköljer jag av saltet med en massa påplaskningar av vatten. Sen torka tort.

• Fru X

Jag tar rapsolja och lägger i en kvist lavendel från min egen trädgård.
    Även rosblad från doftande rosor kan användas.
    Och ja, seriöst, den är från mataffären.
    Använder även att smörja hästen med: lavendel i mot insekter, smörjer under magen. Naturell, smörjer torra hovar.
    1l 19,90 typ... Har man råd med annat också

• Mrs Vader

Kika i min blogg också. Har listat olika oljor och deras egenskaper. Ifall du behöver någon annan olja än oliv tänkte jag.

Vacker utan schampo
Svar på tråden Olivolja för ansikte och kropp......