• SABL

Vindoverall/dress i 56

Vi bor på en väldigt blåsig ö utanför Luleå och tillsommarn tittar vårat första barn ut. Vi spenderar mycket tid på sjön och därför efterlyser jag nu vindoverall till en sån liten en.
    Jag har sökt på affärer och frågat runt, det som finns är fleecedressar, men det blir ju för varmt till sommaren och ingen butik kommer få in verkar det som.

HJÄLP!

• Svar på tråden Vindoverall/dress i 56
  • hymafr

Kanske det är fel säsong just nu och att det kommer i butik om ett par månader.
    När min dotter var liten hade hon bl a en overall med avtagbart foder, köpt på PoP. Fungerade ungefär som en vindoverall.

• SABL

Enligt de affärer jag varit in på så får dom inte in vindoveraller i så små strl. Inte sen heller. Var in på polarn och pyret här i luleå och dom pratade bara om fleeceoveraller. Berättade att den inte skulle vara nu i vår utan till sommaren, men de sa att i 56 fick dom inte in. "När dom är så små ligger dom i vagnen då man är ute" fick jag till svar... Kanske bara var en extremt okunnig person om du hittat en :) Får kolla närmare sommaren :D

Svar på tråden Vindoverall/dress i 56