• Angel eyes

tryck i underlivet

Hej! Jag födde vår son för snart 4 veckor sedan. Har ett tryck i underlivet, typ vid klitoris, som känns mycket obehagligt. Vad är detta och är det vanligt? Det känns värre när jag ska sätta mig ner eller sitter på huk. Är det början till framfall? (livrädd för det!) Är det vanligt att trycket känns så långt "fram" i slidan, brukar det inte trycka längre bak?

Någon som vet?

• Svar på tråden tryck i underlivet
  • Kristin24

tycker att du ska kontakta din barnmorska så får hon kolla vad det är.

• lucasmama

hade EXAKT likadant, mycket obehagligt... men på efterkontrollen sa min bm att allt var normalt???!!! så jag fick tro på det ju..... (trodde ett tag att det var uvi, har aldrig haft det så jag vet inte hur det känns). än idag kan jag känna det om jag blir riktigt kissig (men dock bara svagt, inte alls obehagligt och inga problem med inkontinens). men hör med din bm på efterkontrollen.....

• sheeba

Så har jag det fortfarande efter 6 mån.
    Vet inte om det har med att göra att det har "plattats" till när barnetshuvud skulle ut.
    Först trodde jag det var för att jag hade fått en tappningskateter, men tror inte det kan kännas så långt efter.

Ibörjan hade jag riktigt ont när jag kissade Eller gjorde nr2. Nu känner jag inget när jag kissar men i bland på nr2. Hoppas det snart försvinner snart, men bättre har det blivit.

• AmandaPitkänen

jag frågade samma sak förut och det är fullt normalt! Nu 3 mån efter kan jag fortfarande ibland känna ett tryck men inte alls lika mycket som i början.

• selle

Jag har haft liknande efter mina tre jag undrar om det kan vara vävnaden son läker efter förlossningen. Jag hade hudslitningar runt klitoris efter förlossningen , nu forton månader efter kännar jag inte av trycket längre. Vet ej heller när det gick över.

• Angel eyes

Vad skönt att höra att man inte är ensam. Då gör jag så att jag väntar till efterkontrollen, det känns inte som att det är så akut eftersom det inte gör så ont, känns mest obehagligt. Hoppas verkligen det går över för mig också!

Svar på tråden tryck i underlivet