• Rullan71

Hål i tjocktarmen - någon som vet....?

Min sambo åkte in till sjukhuset igår, för att han haft ont i magen i flera dagar och sen även fick feber.
    Han blev skickad till Uppsala för att operera bort blindtarmen.

Men när operationen skulle göras igår kväll, så upptäcktes det att det inte var blindtarmen, utan ett hål i tjocktarmen...!

Vad är det?
    Vad innebär det?
    Varför får man det?
    Någon som vet?

Har pratat med honom på morgonen, men han själv visste ingenting...var väldigt påverkad av smärtstillande.

Är väldigt orolig...!

• Svar på tråden Hål i tjocktarmen - någon som vet....?
  • Nenne 71

Kan vara så att blindtarmen har sprucket och då blir det ett hål i tarmen. Det är inte bra om avföring läcker ut i bukhålan. Men nu är ju din sambo under läkarvård. Ring och prata med personalen som kan ge dig mer upplysningar.

• Lostic

Kan vara en fistel/fistelgång. Detta ''leder om'' maginnehållet från tjocktarmen... Min Tjocktarm hade fått en fistelgång. (I maj) men tack vare dagens duktiga kirurger är jag idag helt återställd :)
    För att lugna din oro håller jag med föregående skribent, prata med avdelningens personal. Dessa kan /Ska kunna svara på dina frågor ang. din sambo.
    Kram

• Rullan71

Sambon kommer hem idag och kommer att bli helt återställd! :) Det var en tarmficka som bliliv inflammerad och spruckit. Dom tog bort 10 cm av tjocktarmen + blindtarmen och sydde ihop igen.

Tack för att ni engagerade er!

Kram

• Lostic

så skönt att det gick bra för honom :) Hoppas han repar sig snart
    Kram

• Nenne 71

Vad skönt. Vilken tur vi har som har så bra sjukvård och billig.

Ta hand om sambon nu.
    Kram!

Svar på tråden Hål i tjocktarmen - någon som vet....?