• Niccipicci

Bra flaska?? Liknande Dr Browns..

Vet någon om det finns någon flaska som fungerar som Dr Browns. Alltså att det kommer ett jämt flöde hela tiden. Andra flaskor suger hon som ut all luft från och nappen blir helt tilltryckt och det kommer inget förrän man drar ut nappen ur munnen så luft kommer in i flaskan. Det är ju besvärligt och dottern blir som störd i matandet.
    Så alltså efterlyser jag en flaska som fungerar som Dr Browns men inte har en massa små delar som är så jobbiga att diska.

• Svar på tråden Bra flaska?? Liknande Dr Browns..
  • HoppsanHej

vi har använt Dr Browns flaskorna, men idag köpte jag en MAM ultivent. Den har luftventil i botten och det blev inget vakum när lillan åt idag. Dock kom vätskan mycket fortare, och då använde vi 2ans storlek på napp som ska vara från 1+...
    Men lillan verkade nöjd..
    Köpte den på COOP.

• Niccipicci

Just det. Den hade vi till sonen när han blev lite äldre. Kommer inte ihåg hur den funkade på så sätt mer än att sonen tyckte om den. Den ska jag kolla på. Tack för tipset

Jag köpte förresten en sån där Timmie top...nånting. Den ska ju också ha nån slags luftventil. Men det funkade inte alls Nappen tyckte jag däremot om att den var så mjuk liknande ett bröst. Men nackdelen var när det börjar ta slut mat så måste man hålla den helt upprätt så maten kommer i själva pipen på nappen.

• smc

Vi har också Mam Ultivent och är jättenöjda med dem. Sonen behöver inte släppa nappen en enda gång under matningen och kan slappna av. Vi anväder napp nr 1 då jag tycker 2:an är för snabb.

• HoppsanHej

jo, tror också att jag ska skaffa napp nr 1 till MAM:en. För har provat 2an under dagen och det kommer lite väl snabbt från den...
    Lillan är 3 1/2 månad...

• HoppsanHej

måste bara säga att vi går nog tillbaka till Dr Browns igen...även om den är krånglig att rengöra. Men vi har varit vakna till 5.30 i morse pga att lillan fick magknip, och det enda jag kan tänka mig att det beror på är den nya MAM flaskan...

• Piggley Wink

Ultivent fungerade kanonbra för H när hon var liten. Nu har vi gått över till vanliga flaskor som är enklare att diska, ultivent är ju enkel men man måste ju ta ur bottnen Jag tyckte inte delarna blev rena i diskmaskinen, det blev som en fet hinna kvar??

Men hon fick iaf inte ont i magen. Amningen funkade bättre ihop med ultivent också, när hon drack ur de vanliga flaskorna släppte hon bröstet också lite då och då för att släppa in luft

• Niccipicci

Jag har köpt en mam idag och det fungerar bra. Jag hade ju dock glömt bort att botten måste tas loss och där i är det ju en gummipackning också så frågan är om den blir så mycket enklare att diska. Jaja, jag behöver ju två flaskor i alla fall. En annan nackdel jag märkte nu är att eftersom jag ger utpumpad bröstmjölk så måste jag ju värma flaskan i hett vatten. Och det var ju nästan stört omöjligt med mam:en. Den är ju i mycket tjockare plast än Dr Brown och botten är ju supertjock så det blir ju lite trixigt också...

HoppsanHej - Vad tråkigt att hon fick magknip. Hoppas det är så enkelt som att det är flaskans fel. Du får berätta hur det gått sen i natt också.

Juni 07 - Jag diskar alltid flaskorna för hand för jag tycker detsamma att dom blir inte rena i diskmaskinen.
    Vad gulligt att hon släpper bröstet för att släppa in luft

• HoppsanHej

inatt fick vi sova, inget magknip här...så det måste ha varit flaskan. Det var det enda som var skillnaden.
    Så det blir nog till att fortsätta använda Dr Browns här...

• Niccipicci

Skönt att hon fick slippa ha magknip

Ja, jag kommer också använda Dr Brown och ha Mamen om vi är borta och inte har diskmöjligheter osv. Har märkt att det blir så mycket bökigare eftersom jag inte kan värma maten i flaskan i vatten bad utan måste först värma i ett annat kärl. Och sen äter hon så sakta min tjej så vi brukar ta en rappaus och under tiden sätter jag flaskan på värmning och det går ju inte med mamen. Men sen när jag kör med välling kommer jag använda mamen för här verkar det inte som hon får magknip av den i alla fall.

• HoppsanHej

okej, det var ju bra att hon inte får magknip. Men om du använder vatten från vattenkokaren i vattenbadet så borde det gå ganska snabbt även med MAMen att värma, eller?
    Jag använder MAMen att skaka ersättningen i och sedan får hon äta från Dr Browns...

• Liiza

Vi använder MAMen med napp nr 1 till vår 3 månaders - funkar kanonbra

(använde det till vårt första barn med )

• Niccipicci

HoppsanHej skrev 2009-02-08 13:55:07 följande:

okej, det var ju bra att hon inte får magknip. Men om du använder vatten från vattenkokaren i vattenbadet så borde det gå ganska snabbt även med MAMen att värma, eller? Jag använder MAMen att skaka ersättningen i och sedan får hon äta från Dr Browns...
    Jag värmer vatten i micron tills det bubblar om det men det hjälper inte. Blir inte varmt
    Du nöjer dig inte med att diska bara en flaska per mål du
  • HoppsanHej

nej, hade ju varit skönt att bara kunna diska en flaska! Men det löser sig så dåligt om man bara vispar ersättningen i Dr Browns...så här blir det mycket diskande..:(

Oki, det gör så stor skillnad på flaskans tjocklek alltså...det var ju lite synd.

• Niccipicci

Lymo skrev 2009-02-09 13:51:54 följande:

BORN FREE!! Dom är jättebra och giftfria! Finns även i glas om man vill ha det. Finns att köpa bl.a på www.bybeon.jetshop.se Rekommenderar dom varmt!!
    Lät ju jätteintressant. Men tyvärr funkar inte länken Har du någon annan adress?
Svar på tråden Bra flaska?? Liknande Dr Browns..