• Silverkatten06

Var framkalla foton online i stl 18x24 cm?

Jag blir tokig på att det aldrig kan vara standardmått på nånting! 

Har fått en jättefin ram i stl 18x24 cm och tänkte skicka in en digital bild på min son för förstoring hos Experts Digicenter, men där har de bara 15x20 eller 20x30 cm. Samma hos Extrafilm.
    Nån som vet var jag kan framkalla bilden och få den i 18x24 cm så att den passar ramen?
    Och här borde det kanske stå nåt fyndigt?
  • Svar på tråden Var framkalla foton online i stl 18x24 cm?
  • Silverkatten06
    Svar på #1
    Tack, hittar dock ingen länk till crimson där, vad har de för mailadress?
  • Silverkatten06
    Svar på #2
    Tack, men de har inte heller 18x24 cm...
  • Laire
    Silverkatten06 skrev 2009-02-06 11:46:54 följande:
    Svar på #1Tack, hittar dock ingen länk till crimson där, vad har de för mailadress?
    Vad korkat att inte ha med länken i sökningen http://www.crimson.se/ är adressen och [email protected] är mailadressen.
    Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • lugnåsbo

crimson länken fanns väl där... annars kan man ju improvisera o gissa på att adressen är
    www.crimson.se och dom verkar ha den storleken.

jaja nu har jag bytt....
  • Silverkatten06
    Svar på #5
    På Crimson kunde man beställa 18x24. Tack! Det räddade min dag
  • Silverkatten06
    lugnåsbo skrev 2009-02-06 11:50:10 följande:
    crimson länken fanns väl där... annars kan man ju improvisera o gissa på att adressen är www.crimson.se och dom verkar ha den storleken.
    Nej, länken fanns faktiskt inte där och jag improviserade på crimson.se, men deras sida är uppenbarligen inte gjord för att glömma www...
  • inze

Om man är lite kunnig i bildbehandling så kan man ju alltid göra en bild i valfri storlek som man placerar på en tom vit bild ( i standardstorlek) som man sen beställer.  Sedan beskär man bort det vita och har en bild i önskad storlek.

• Silverkatten06
    inze skrev 2009-02-06 18:02:40 följande:
    Om man är lite kunnig i bildbehandling så kan man ju alltid göra en bild i valfri storlek som man placerar på en tom vit bild ( i standardstorlek) som man sen beställer.  Sedan beskär man bort det vita och har en bild i önskad storlek.
    Jag klarar absolut av att göra det i Photoshop, men det är värre med att skära raka kanter på bilden sen
  • inze
    Silverkatten06 skrev 2009-02-06 19:33:09 följande:
    Jag klarar absolut av att göra det i Photoshop, men det är värre med att skära raka kanter på bilden sen
    Jag har köpt en skärmaskin för att kunna göra sånt men den ligger i ett skåp så jag klipper oftast. Har man gjort så med vita kanter ser man ju bra var man ska klippa/skära. Och ska man sen ha fotot i en ram så finns ju nån mm "slarvmån".
  • Silverkatten06
    Svar på #11
    Tja, smaken är som baken. Jag föredrar att få mina bilder i rätt format från början. Verkar jobbigt att ha en massa skärmaskiner och grejer i skåpen..
  • inze
    Silverkatten06 skrev 2009-02-06 20:04:06 följande:
    Svar på #11Tja, smaken är som baken. Jag föredrar att få mina bilder i rätt format från början. Verkar jobbigt att ha en massa skärmaskiner och grejer i skåpen..
    Ja men ibland bill man ha lite udda storlekar som inte finns att beställa och då är det ett bra alternativ tycker jag.
Svar på tråden Var framkalla foton online i stl 18x24 cm?