• Månsson

Blir man påverkad av att ha blivit spådd? Är framtiden orubblig eller föränderlig?

Anta att ni blir spådda.
    Om ni får bevisat att människan som spår faktiskt är äkta genom att hon berättar saker som hon omöjligt kunde veta, hur skulle ni tänka om sådant som hon påstår ska hända i framtiden. Skulle ni sluka allt?
    Tror ni att ens framtid är dömd att bli så som man blir spådd, eller kan framtiden "ändra sig" utifrån variabler som tex fria val, slump etc?
    Tror ni att det finns risk att man lever "självuppfyllande", tex om man får veta att man kommer att gifta sig med en man från Dalarna - så kanske man omedvetet är extra mottaglig för dalmasar efter den informationen?

Själv vet jag inte hur jag vill resonera. Skulle gärna spå mig hos någon som garanterat kan-men är livrädd att få veta något dåligt som skulle påverka hur jag lever mitt liv på ett negativt sätt.

• Svar på tråden Blir man påverkad av att ha blivit spådd? Är framtiden orubblig eller föränderlig?
  • Fru Indosaurie

Det är ju viktigt att man inte börjar leta efter saker som spåkvinnan eller mannen sagt.
    Det man ska göra är att leva som vanligt, inte tänka på vad som sagts.

När man blir spådd så är det utifrån läget man är i just då. Gör man andra val i livet så förändras framtiden.

Man får ALDRIG veta något dåligt när man spår sig, då är spåkvinnan eller mannen inte seriös.

• Teskedsmamman

Spådomar du får är vad som gäller just i den stunden!

20 min senare tar du kanske ett val som kullkastar hela spådomen.

En person som spår skall aldrig berätta något negativt som kommer i framtiden, förvisso kan negativa aspekter komma upp men då ska man bli uppmärksammad på dem så man kan åtgärda dem!

• Månsson

Tack snälla! Men vad händer om man har en direkt fråga tex: kommer jag att få barn?
    Ljuger de då för att undvika att säga något negativt? Eller räknas den frågan som i-landsproblem
    Det är ju en stoooor fråga för mig som håller på med provrörsbefruktning och som har en gnagande känsla inom mig av att det inte kommer att fungera. Skulle må så mycket bättre om någon kunde säga att det kommer att lösa sig..

• Pärlan81

Jag skulle nog låta de berätta vad de ser. Fråga inte sånna frågor om du inte är redo för svaret, jag tror inte ens de berättar sånt ifall de inte ser några barn.
    Min spådam sa inget om det till mig. Jag frågade inte heller utan lät henne berätta vad hon såg. Det har stämt än så länge. Får se om det andra stämmer.
    Man får ta det med en nypa salt. Vissa saker de ser går inte leva upp till.

• Dino78

Har en kompis som spådde sig och den roliga gubben sa till henne att hon skulle bli gravid inom ett år. Han var oxå smart nog att be henne sluta med p-pillrena Hon blev gravid inom ett år...men hade hon inte slutat med pillrena hade det ju inte inträffat.
    Har ibland haft lust spå mig själv för att se om h*n skulle kunna säga saker som ingen kan veta...men jag anser mig inte ha råd!

• Lilla jag76

En viss del av framtiden är föränderlig.
    Sedan finns det en del som är förutbestämd som du kommer att bli tvungen att gå igenom.
    Man kan välja att gå den hårda och krokiga stigen eller att välja den lättare men de leder alltid till samma sak.

Vilken väg det kommer att bli styrs av vilka val du gör.

Detta kan låta konstigt men man kan själv skapa sig sin framtid men vissa delar kommer att finnas med.

Oj, oj, hoppas att jag inte lät alldeles för flummig

Svar på tråden Blir man påverkad av att ha blivit spådd? Är framtiden orubblig eller föränderlig?