• mamy

Magen växer ju inte... (v.20)

Har lyckats hålla mig lugn väldigt länge, men nu börjar jag faktiskt bli lite orolig. Är i v.20 ungefär och magen har inte vuxit någonting på tre veckor i alla fall. Kan fortfarande ha i stort sett alla mina gamla kläder (inte taighta jeans) och har bara en liten bulle på magen som syns på em och kvällen när jag sitter eller ligger ner.

Har inga andra grav.symptom överhuvudtaget, ingen växtvärk och brösten är inte ömma eller större. Om det inte vore för att jag känner rörelser därinne i stort sett varje dag och har gjort det de senaste veckorna så hade jag varit säker på att något var fel. Nu börjar jag dock oroa mig för att det jag känner inte är barnet utan nervryckningar eller något annat konstigt. Hmmm, nä jag vet nog innerst inne att det är bebisen, men är det inte konstigt att magen inte växer? Har i och för sig ingen stor aptit och äter relativt lite, väger lika mycket som innan jag belv gravid (53 kg), men ändå. Usch, ville nog bara skriva av mig lite och undra om det är någon som har det likadant? Hade jag varit hemma i Sverige så hade jag givetvis ringt BM och frågat, men här där jag bor verkar de ha så dålig koll så därför frågar jag er (experterna ) istället!

• Svar på tråden Magen växer ju inte... (v.20)
  • Mammie

På mig syntes det i princip ingenting i vecka 20! Är nu i v24+3 och det syns men inte jättemycket. Tråkigt fast samtidigt ganska behagligt tycker jag. Det var skönt att höra att det finns fler med små magar! Den växer nog till sig så småningom för oss båda!

• Phantera

Min mage är också liten. Är i vecka 21 nu. (20+5).
    (Finns bild under min graviditet, bör tilläggas att jag inte var plattmagad från början då).
    Visst putar den lite, men inte alls mycket. Det har lagt sig lite "runt om" istället, så med kläder på syns den knappt och folk frågar "var den är"!!!

Fast graviditetssymptom känner jag av. Som molvärk och sparkar och buffar. Inte så mycket mer tror jag...

Mamy > magen kommer nog "snart"...vi hinner nog tröttna på den också innan bf...
    *kramis*

• Vanna

Det syntes inte att jag var gravid när jag var i v. 20, i alla fall inte utanpå kläderna. T.o.m. i v. 27 blev folk förvånade när jag sa att jag var gravid. Nu har dock magen kommit ifatt, och det med besked! Nu ser jag ut som en flodhäst som svalt ett kassaskåp! Men många har ju också små magar hela graviditeten ut, trots att deras bebisar är helt normalstora!

• Vanna

(Ska tillägga att jag går in i v. 36 nu...)

• sabso

Min första graviditet gick jag inte upp ett gram under de första 20-21 veckorna - ändå gick jag upp totalt 15 kg till slut!
    Vi höll graviditeten hemlig tills jag var i v.23, jag kunde ha alla mina gamla kläder och det syntes ingenting förutom när jag låg ner på rygg.
    Så du behöver nog inte oroa dig - varje graviditet är unik!
    Denna (3:e) gång har jag sett gravid ut sedan v.10 och växt ur alla mina gamla kläder!

• Jemia

Hej mamy!

Jag hade det likadant som dej när jag var i vecka 20. Det syntes i princip ingenting. Jag frågade min bm när det börjar synas och hon sa att det kan dröja till mellan v.20-24.

Jag är nu i vecka 27 och har en ganska liten mage med ändå en mage. När den väl började växa så gick det fort.

Du kan vara lugn, den kommer snart att börja växa och vi kan nog vara glada för vi kommer kanske inte att få jättemagar. Det är i alla fall jag ganska glad för.

Lycka till!!

• Phantera

Glömde ju säga att brösten ömmar också...*viktigt* hihi

• Snorpan1

Min mage va oxå ganska så liten innan tyckte jag..Runt V22 började den växa ordentligt!!
    Huvudsaken är ju att du känner bebisen..magen börjar säkert växa snart, håll ut lite till!
    KRAM
    tess V.25

• mamy

Tack för alla svar! Tänk att man inte kan låta bli att oroa sig trots att man hör hela tiden att det är olika för alla o.s.v. Jag får väl helt enkelt ge mig till tåls lite till och hoppas att magen (och brösten) börjar växa snart och framförallt att bebben fortfarande mår bra, annars får jag väl bita ihop och våga mig iväg och göra ett UL...

• Sporttjejen

Hej,
    var på UL i v.18 och hade då i princip ingen mage alls. Satt och sneglade på de andra som var där med sina välformade magar.
    Men efter den veckan har det verkligen satt fart! Magen har växt ordentligt på bara 2 ½ vecka och ungen hoppar runt och sparkar som bara den!
    Tror att det är olika för alla...de växer ju i etapper också har jag hört så det kan säkert ta fart ordentligt längre fram om man inte har nån mage än.
    Sambon sa att fortsätter det såhär kommer du att bli jättestor i sommar. Hua, hemska tanke! Det är ju trots allt lättare att slippa bära så stor mage. Inte minst med tanke på att jag tänkt att åka runt i skärgården i v. 34!

• Bebis

jag hade ingen mage i v20 (du kan kika i mitt krypin om du vill) men runt v25 nån gång exploderade den o nu e jag rund som ett klot

Så vänta du bara, magen kommer snart!

Svar på tråden Magen växer ju inte... (v.20)