• Krokus78

Sammandragningar bara i övre delen av magen??

Har sedan v.18 haft mer eller mindre sammandragningar. De har känts i både övre och nedre delen av magen. Idag har jag också haft ganska många sammandragningar, men nu är det mest den övre delen av magen, ovanför naveln, som blir hård. Nedre delen av magen känns liksom mjuk och det känns lite konstigt. Var till barnmorskan igår och bebis är fixerad.

Är det någon som har varit med om liknande?? Är i v.36.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Sammandragningar bara i övre delen av magen??
  • Berrie

Har inte kännt av så mycket sammandragningar under graviditeten men det har börjat komma lite smått. Har vid sammandragningarna kännt av att det bara är den övre delen som du beskriver, ovanför naveln som blir hård och bulnar ut som en bulle. Min bebbe är oxå fixerad sedan någon vecka tillbaka. Vet inte vad det beror på men det är nog inte fara. Känns skönt att någon har samma "symtom". Är i v. 40

Lycka till!

• 83an

Så där är det för mig med...
    Först trodde jag att det kanske var bebisen som putade ut just där och att det var därför det blev så hårt men jag vet inte.
    Men det kan det ju inte vara för er iaf då h*n är fixerad.
    Är i v 34 (33+1)...

• Krokus78

Tack för svaren! Skönt att det är någon annan som känner igen sig. Om jag inte visste att bebben var fixerad skulle jag också tro att h*n ligger tvärs över magen eftersom det blir en rejäl bula ovanför naveln.

Lycka till med Era bebbar!

Svar på tråden Sammandragningar bara i övre delen av magen??