• LillaAnna72

När började ni med sittdel till barnvagnen?

Som rubriken lyder, så undrar jag när ni började med sittdel till barnvagnen. Min dotter är 4 1/2 månad och gillar inte att ligga ner när hon är vaken, men är det för tidigt med sittdel? Vill gärna höra hur andra gjort.

♥♥♥ Mamma till Emma 2008-09-25 ♥♥♥
  • Svar på tråden När började ni med sittdel till barnvagnen?
  • Lille Fi

Vi tog bort liggdelen när han va runt 3 månader, då blev han för stor för den. Han fick halvsitta lite ibland men mest låg han ner i sittdelen

Harry 8 feb ´08
  • Alfy85

Vi började när vår visade att han ville sitta och titta på saker. Han va nog runt 4 månader.

• La Lola

Vi bytte när Alma var 11 mån.
    Det gick jättebra att sitta i liggdelen oxå. Först lutad mot en kudde o sen själv.

*mamma till Alma 8 år, ev planerat snitt med nr 2 runt den 4 mars.
  • PerG

Bamsebebis eller pyttevagn? ;)...

Vid 5-6 månader började det bli tråkigt att ligga ner och det började bli lite trångt i liggdelen så då bytte vi!

Lille Fi skrev 2009-02-06 15:15:10 följande:

Vi tog bort liggdelen när han va runt 3 månader, då blev han för stor för den. Han fick halvsitta lite ibland men mest låg han ner i sittdelen
  • DizNick

I vår liggdel kan man resa upp ett ryggstöd. Så kommer nog använda liggdelen ett bra tag!

Dock har bebbe ej kommit ut så den får ju säga vad den tycker sen oxå!

• LillaAnna72

Ok, men då ska jag testa med sittdel... har ju fullt liggläge i den  också!

♥♥♥ Mamma till Emma 2008-09-25 ♥♥♥
  • morrontrött

vi tog bort liften vid 6 månader.
    men jag har alltid vagnen i liggläge ändå, för vår tjej ligger bara i vagnen vid sovning.

• Lille Fi
    PerG skrev 2009-02-06 15:16:58 följande:
    Bamsebebis eller pyttevagn? ;)... Vid 5-6 månader började det bli tråkigt att ligga ner och det började bli lite trångt i liggdelen så då bytte vi!Lille Fi skrev 2009-02-06 15:15:10 följande:
    ja de va både och. Han vägde 7,6 vid 3 månader. Å vagnen va lång o smal, han va kort o tjock gick dåligt ihop.
    Harry 8 feb ´08
  • Jenpa81

Jag som trodde att vi var tidiga med att nyta från ligg- till sittdel. Vår kille var 6 månader när han fick använda sittdelen. Jag skulle nog inte låta min 4månaders sitta för långa stunder i sittdelen, men det är ju så individuellt hur starka de är.

• AngelOfHarlem

7 månader. Kändes lagom.

Men det beror ju på om vagnen är framåtvänd eller inte. Framåtvänd är det ju inte lämpligt att sitta innan 1 år.

Vår sittvagn var vändbar så det var ju aldrig något problem.

• Ztinis

Har också funderat på det där. Min lilla 3,5 månaders tjej har börjat vägra vagn när hon inte är jättetrött... Jag har löst det så att jag har med mig min bärsele på alla promenader men kanske kan man testa med att hon får sitta i vagnen också. Hon vill ju se vad som händer, inte bara ligga och titta upp i himlen... Men det känns verkligen tidigt att byta till sittdel när hon är så liten! Hur hade ni gjort?

• AngelOfHarlem

Fällt ner sufletten, puffat upp med en kudde och låtit henne sitta upp på det viset.

Ztinis skrev 2009-02-06 22:12:55 följande:
    Har också funderat på det där. Min lilla 3,5 månaders tjej har börjat vägra vagn när hon inte är jättetrött... Jag har löst det så att jag har med mig min bärsele på alla promenader men kanske kan man testa med att hon får sitta i vagnen också. Hon vill ju se vad som händer, inte bara ligga och titta upp i himlen... Men det känns verkligen tidigt att byta till sittdel när hon är så liten! Hur hade ni gjort?
  • friiida87

vi har nyss bytit och min kille är 10veckor han vägrar att ligga ner när han är vaken och tris hur bra som helst me sittdelen nu

• en ängel

Vi började med sittdel då han var lite drygt 5 mån, då var han inte längre lika nöjd med att ligga där och titta. När han fick börja sitt älskade han att åka vagn igen och det gör han fortfarande (9mån).

• stinamaria

Min son var 3 månader när vi bytte. Han gillade verkligen inte att åka vagn när han bara låg ner. Jag frågade på bvc och hon sa att så länge det är fullt liggläge på sittdelen och han inte satt upp för långa stunder så gick det bra.

• tjooohej

Vi ska byta nu- han är 7 mån. Nu är det på håret på längden, men har funkat hittills eftersom det är en brio happy som har ett sittläge även i liggkorgen!

Svar på tråden När började ni med sittdel till barnvagnen?