• Jennnyn

Skällande hund!

Varenda dag (och även kvällar ibland) är det en hund i huset som skäller och skäller! Då snackar vi inte om några skall, utan den kan skälla konstant i ca en kvart åt gången! Jag tror inte att det är i min trappuppgång, för vad jag vet så bor det inga hundar här, utan tror det är i granntrappen. Problemet är bara att det hörs så himla väl in till min lägenhet. Annars är det ganska så bra isolerat här i huset. Jag är inte den som klagar och jag vet att det kan vara svårt att hålla koll på sin hund om dagarna ifall man är på jobbet. Jag vet också att mina katter kanske kan låta ibland då det kan springa runt och jaga varandra om nätterna, därför har jag inte klagat ännu. Vet egentligen inte varför jag skriver detta, men ville nog bara gnälla av mig lite

• Svar på tråden Skällande hund!
  • Alfy85

Ingen hyresvärd att ta upp det med?

• Jennnyn

Jo, jag funderar faktiskt att ringa hyresvärlden. Samtidigt så är det svårt eftersom jag är ledig ett par gånger i veckan och annars är på jobbet. Kanske är en tillfällighet att den skäller när just jag är hemma Men jag tror knappast det. Sedan kan man ju samtidigt tycka synd om hunden, den kanske är ensam om dagarna och inte mår bra...

• Tesssan

Jag tror inte heller att hunden mår bra. Hade det varit min hund hade jag blivit jätteglad om någon sa till mig. Ägaren kanske inte har en aning om att hunden skäller när den är själv. Jag tycker att du ska prata med ägaren om du vet vilken lägenhet det är. Säga som det är fast på ett vänligt sätt

Svar på tråden Skällande hund!