dåligt att skotta snö tidigt i grav?
Jag är bara i v 5, har mycket växtvärk (eller vad det är...?)
Är det okej att skotta snö tidigt i graviditetet??
Jag är bara i v 5, har mycket växtvärk (eller vad det är...?)
Är det okej att skotta snö tidigt i graviditetet??
Var gravid tidigt i förra vintern. Jag skottade inge snö alls på hela vintern :) Jättebra skäl att slippa ;)
..men ska man undvika det???
du kan skotta bäst du vill det är inget problem...
enda gången du ska undvika det är om du har blödningar, mår uppenbarligen dåligt och har sammadragningar eller foglossning - vilket innebär ungefär månad 7-8 i graviditeten...
Så skotta du..
Vet faktiskt inte, det beror väl kanske hur tung/mycket snö det är.. Blötsnö kanske inte är så bra om du man går ut och stånkar o ta i kanske... eller jag vet faktiskt inte. Jag gjorde det inte för vi hade en stor skyffel och jag lutade den mot magen och tog i...
Enligt min läkare så ska man leva som vanligt, men man kanske inte ska bestiga Everest förstås.
Så länge du mår bra och inte har några komplikationer så är det fritt fram att skotta.
hejhej=)
här har vi en som bor i norr o jag kommer aldrig mer skotta snö som nygravid iaf, skttade mkt snö när jag väntade ena sonen i början, på kvällen fick jag såå ont o började blöda, på sjukhuset sa dem förmodligen va för jag ansträngt mig såmed snöskottningen, kan ju tilägga att det e skillnad på snö o snö oxå, här snackar vi SNÖ=))) inna 2 cm inte, utan asnke hade kommit 30 cm..... inte bra för mig,=)
Känner du att du fixar och vågar skotta så skotta du :) Säger kroppen och huvud nej...så skotta inte :)