Färga permanentat hår?
Jag permanentade mej strax innan jul. Kan jag färga det nu med hårfärg? (Tänkte göra håret lite ljusare, så krävs ju en hårfärg som sitter i ett tag på mitt hår, Toning är värdelöst...). Tror ni permanenten klarar det?
Jag permanentade mej strax innan jul. Kan jag färga det nu med hårfärg? (Tänkte göra håret lite ljusare, så krävs ju en hårfärg som sitter i ett tag på mitt hår, Toning är värdelöst...). Tror ni permanenten klarar det?
Har för mig att man kan färga 2 v efter permament...
Man måste ha väntat minst 6 veckor med att färga håret efter en permanent, så det ska vara lugnt=)
Och det påverkar inte lockarna eller så? (är barnsligt rädd att dom bara ska försvinna *s*)
Vet inte just lockarna, det är väl mer att håret har sämre kvalietet så den tar åt sig färgen mer...
min frisör säger att man kan färga håret 2 veckor efter en permanent.. jag har gjort det under 8 års tid och det har aldrig blivit nåt fel.. jag har både färgat mörkare och blonderat..
Finesse skrev 2009-02-06 18:34:54 följande:
ne det e klart du inte kan garantera det! men mitt hår är väldigt tåligt, o jag har oxå behövt klippa bort lockarna tidigare. Så det borde nog tåla det. Måste ju testa iaf. Ingen fara om lockarna skulle försvinna heller, trivs lika bra i det "raka" håret