• TinaLi

Färga permanentat hår?

Jag permanentade mej strax innan jul. Kan jag färga det nu med hårfärg? (Tänkte göra håret lite ljusare, så krävs ju en hårfärg som sitter i ett tag på mitt hår, Toning är värdelöst...). Tror ni permanenten klarar det?

• Svar på tråden Färga permanentat hår?
  • Tinuskan

Har för mig att man kan färga 2 v efter permament...

• Svalan8

Man måste ha väntat minst 6 veckor med att färga håret efter en permanent, så det ska vara lugnt=)

• TinaLi

Och det påverkar inte lockarna eller så? (är barnsligt rädd att dom bara ska försvinna *s*)

• Tinuskan

Vet inte just lockarna, det är väl mer att håret har sämre kvalietet så den tar åt sig färgen mer...

• Finesse

min frisör säger att man kan färga håret 2 veckor efter en permanent.. jag har gjort det under 8 års tid och det har aldrig blivit nåt fel.. jag har både färgat mörkare och blonderat..

• Finesse
    TinaLi skrev 2009-02-06 18:04:12 följande:
    Och det påverkar inte lockarna eller så? (är barnsligt rädd att dom bara ska försvinna *s*)
    min lockar sitter kvar tills dom växer bort.. alltså typ klipps bort
  • TinaLi

Finesse skrev 2009-02-06 18:34:54 följande:

min lockar sitter kvar tills dom växer bort.. alltså typ klipps bort
    Ja det har mina oxå gjort sist jag permanentade, så då borde det ju vara okej. För har det funkat för dej i 8 år, så tror jag på det

Tack för all feedback!
    Färgning it is then
  • Finesse
    TinaLi skrev 2009-02-06 18:40:27 följande:
    Finesse skrev 2009-02-06 18:34:54 följande: Ja det har mina oxå gjort sist jag permanentade, så då borde det ju vara okej. För har det funkat för dej i 8 år, så tror jag på det Tack för all feedback! Färgning it is then
    jag gjorde volympermanent dom första åren.. och då blonderade jag mig oxå (det slits ju ännu mer på håret) men lockar höll ändå.. dock inte lika bra som med en vanlig permanent så det har jag gjort dom sista åren (kanske 4-5 år). Har alltid färga typ 2 veckor efter åt.

Men allas hår är ju olika.. så jag kan ju inte sitta här och garantera dig nåt.. berättar bara att för mig funkar det
  • TinaLi

ne det e klart du inte kan garantera det! men mitt hår är väldigt tåligt, o jag har oxå behövt klippa bort lockarna tidigare. Så det borde nog tåla det. Måste ju testa iaf. Ingen fara om lockarna skulle försvinna heller, trivs lika bra i det "raka" håret

Svar på tråden Färga permanentat hår?