• Judy

Kreta-Platanias

Jag och min sambo funderar på att åka till Platanias i augusti.

Någon som varit där? Hur var det? Stranden? Restauranger? Uteliv?

Något som man inte ska missa eller som man ska akta sig för?

Rekommenderar ni Platanias?

Vi vill: Sola och bada på fina stränder. göra någon mysig utflykt, festa. Är det ett bra ställe för det tror ni?

• Svar på tråden Kreta-Platanias
  • soffi72

Vi var där för 3 år sen med våra två barn. Vi gillade inte Platanias. Inte särskillt mysig by, inte alls som övriga Grekland. De som jobbade där var otrevliga överlag. Havet gick inte att bada i pga röd flagg hela veckan. Kommer inte åka tillbaka dit nån mer gång. Festlivet har jag inte koll på eftersom vi hade barnen med oss. Dock var gamla stan himla mysig, men det var nog det enda.

• mamma me tre

Jag var där för måååånga år sen, utan barn då ( var ett barn själv, 13 år) Det var trevligt folk, stranden var ok... hotellet var jätte bra. Maten var bra den med. Uteliv hade jag ingen koll på då;)

• Judy

Hmm okej, inte de svaren jag ville ha

Har ni något annat förslag på var man kan åka för att åstadkomma det jag beskrivit? Helst Grekland..

• Judy

Någon annan som har något förslag?

• Judy

William o Ronjas mamma skrev 2009-02-12 14:33:34 följande:

www.fritidsresor.se/resa/grekland/kreta/agia-... kolla in detta, vi har bokat idag, ligger 2 km utanför platanias i Agia marina. Värkar underbart men vill också höra mer info!
    Jo jag har kollat på agia marina också, verkar jättemysigt! Men jag har fått uppfattningen om att det är en lugnare ort än Platanias, att det är mer för familjer. Vad avundsjuk jag blir på att ni bokat och allt! Jag läste också att stränderna där väster om chania är de bästa på Kreta!

Jag hörde något om att det skulle vara bra uteliv i Chania, som inte ligger så långt därifrån, någon som vet något om det?
  • Judy

William o Ronjas mamma skrev 2009-02-12 15:28:59 följande:

okej, trodde ni skulle åka med barn..
    Haha nä här finns inga barn än så länge
Svar på tråden Kreta-Platanias