• Anonym

Sälja nästan nya soffor!?

Jag vill vara anonym så jag lägger inlägget här.

Vi är i akut behov av pengar, då vi har dubbla soffor har vi tänk oss att sälja en grupp. Jag vet att man inte får så bra betalt för begagnade möbler men är det någon som vet vad förmedlingscentraler brukar ge för pris på soffor!?

Vill inte sälja på blocket för det ger verkligen ingenting, bara en massa prutare som hör av sig som tror att dom ska få allt gratis.

Det är en svart skinngrupp, en stor tresits soffa och två fotöljer, inköpta i sommras för 28500 kr. Alltså i mycket fint skick!

Någon som har en idé?

• Svar på tråden Sälja nästan nya soffor!?
  • Cheesus

Jaha...ut med dem på blocket. Det är väl ingen förmedlare ( vad det nu är ) som jobbar gratis och säljer dina soffor för högre än vad folk bjuder på blocket.

Det ÄR köparens marknad idag. Dina soffor är inte värda ett öre mer än högsta budet via blocket oavsett om du betalade 28500 kr i somras.

Får du ett bud på 10.000 så är det bara att ta det. Sån är verkligheten.

Vad hade du trott du skulle få? 25000? Det kan du glömma.

• Anonym
    Cheesus skrev 2009-02-06 19:57:49 följande:
    Jaha...ut med dem på blocket. Det är väl ingen förmedlare ( vad det nu är ) som jobbar gratis och säljer dina soffor för högre än vad folk bjuder på blocket.Det ÄR köparens marknad idag. Dina soffor är inte värda ett öre mer än högsta budet via blocket oavsett om du betalade 28500 kr i somras.Får du ett bud på 10.000 så är det bara att ta det. Sån är verkligheten. Vad hade du trott du skulle få? 25000? Det kan du glömma.
    Jag har haft ute dom för 8000, folk ringer utan att ens ha sett dom och bjuder typ 3000. Jag e ÖVERLYCKLIG om jag får 10 000!!!
  • skogstomte

Auktionsfirma men de brukar ta 20% drygt i provotion.

Annonsera i lokaltidningen kanske? De flesta lokaltidningar har ju även en hemsida. Om man är premurant är det i vår lokaltidning gratis med en eller 2 annonser per år även om ni inte premurerar har du kanske någon släkting som gör det och inte ska utnyttja erbjudandet själv.

Eller sätt upp en lapp på anslagstavlan i mataffären.

• Anonym
    skogstomte skrev 2009-02-06 20:11:35 följande:
    Auktionsfirma men de brukar ta 20% drygt i provotion. Annonsera i lokaltidningen kanske? De flesta lokaltidningar har ju även en hemsida. Om man är premurant är det i vår lokaltidning gratis med en eller 2 annonser per år även om ni inte premurerar har du kanske någon släkting som gör det och inte ska utnyttja erbjudandet själv.Eller sätt upp en lapp på anslagstavlan i mataffären.
    Hur hittar man auktionsfirmor i närheten!? Jag bor inte i en stad...
  • Anonym

lägg ut dem för 15-20 000 kr istället då kan du låta köparen pruta 5000 kr och ändå få ut 10k för den så som du ville ha. Det är ingen vits att lägga ut den för exakt den summan man vill ha då folk precis som du påpekar är väldigt pigga på att pruta eller ge skambud.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-06 20:57:17 följande:
    lägg ut dem för 15-20 000 kr istället då kan du låta köparen pruta 5000 kr och ändå få ut 10k för den så som du ville ha. Det är ingen vits att lägga ut den för exakt den summan man vill ha då folk precis som du påpekar är väldigt pigga på att pruta eller ge skambud.
    Men de finns ju inga så dyra soffor på blocket.. meningslöst ju....
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-06 20:59:40 följande:

det skadar inte att prova eller hur?

Du kommer säkert få svar fast då med rejält prutat pris men då kanske ni får ut 15-10k för den om ni har tur.
  • almn
    Anonym skrev 2009-02-06 20:59:40 följande:
    Det finns tom dyrare soffor än din på blocket! Så, som sagt, skadar inte att prova
    Lycka till!
    Livet är en möjlighet, inte en plikt. almn.bloggspace.se
  • Anonym

En liten fråga bara, auktionsfirmor skriver ni, på auktion köper man väll bara gammla saker!?

Svar på tråden Sälja nästan nya soffor!?