Kan jag ge 8-månaders majskorn?
Eller sätter han i halsen då?
Eller sätter han i halsen då?
Ja du kan ge majskorn. Dom är ändå föär små för att sätta stopp i halsen. Visst kan han kvälja och så men jag tror knappast han sätter ett majskorn i halsen så han inte kan få luft.
Det går nog bra att ge honom majskorn..Vi började ge dottern det vid 6 månader & hon satt dem inte i halsen!
I barnmat är det ju hela ärtor, vilka är lika stora som majskorn. Så han lär nog inte sätta i halsen. Mina barn brukar äta majs och de är 8 månader
Jadå, men de passerar troligen osmälta rakt igenom. Ganska intressant effekt... Detsamma gäller passionsfrukt och kiwi.. ;)
De är ju så små, tänk om det ramlar ner i ena bronken så han måste lungopereras?
Han käkar majs nu. Det går bra.
tänk om han får potatis i lungorna då? Risken är ju obefintlig. hur ofta får du ner majskorn i lungorna och måstre opereras undrar jag då?
får man ge konserverad majs? Jag har hört att man helst ska ge frysta majskorv isf men jag kanske har fel?
om man är osäker på hur barnet tar ett helt majskorn kan man ju ploppa ut det från skalet o testa så först, pilligt med de lär sig snabbt att tugga med eller utan tänder...hur de nu gör de...:P
Nej, såklart, men man fick sig en överraskning första gången.... speciellt passionsfrukten var en överraskning.. ;)
William o Ronjas mamma skrev 2009-02-06 20:20:57 följande:
Även om han inte kan tugga majskornen så är ju risken inte stor att han skulle få ner dem i lungorna... han lär ju inte inhalera majsen utan snarare svälja kornen hela då...
äh han tuggar med tandköttet. =) Tror absolut inte du behöver vara orolig. Du åt nog majs som liten också och behövdes inte opereras eller?
Gröna Jätten har en ny majs på burk nu som är utan tillsatt salt och socker! Den smakade faktiskt bättre än deras vanliga majs.
Gav min dotter (8mån) av den men jag tror inte hon lyckas tugga den än. Majskornen kommer ut hela...
Men man kan ju mosa majsen.