• Ninno

Ni med rättvända bebisar, var på i magen känner ni bebisens hicka?

Jag har en bebis som är rörlig och inte fixerad. Är på BF+1 och rädd att hon ska vända sig fel innan förlossningen.
    Jag undrar därför var på magen ni känner bebisens hicka, ni som har rättvänd bebis? Uppe eller nere?
    Jag känner den nere i magen mot vänster sida. Tror ni hon ligger med huvudet ner då eller i säte?

• Svar på tråden Ni med rättvända bebisar, var på i magen känner ni bebisens hicka?
  • SilverEmma

Har BF på tisdag & har alltid känt hickan över naveln på vänster sida. Vet att hon har varit rättvänd länge men är också rörlig. Nu tycker jag att hon har börjat böka runt väldigt mycket och jag är också rädd att hon ska få för sig att vända sig...inväntar lite hicka för att få lite koll.

• Miss Maya

framför allt på vänster sida, då hon låg med ryggen åt det hållet.

• MajasMat

min är fixerad.. känner hickan nere i magen på höger sida.. men det beror väl på åt vilket håll kroppen är vänd.. men jag tror din ligger rätt om du känner det nere i magen..

• Ninno

okej men nere eller uppe i magen?

• Odetta

Vårat pyre har äntligen vännt sig rätt i magen och nu känner jag hickan NERE *så glad*

Jag frågade faktiskt BM om det eftersom våran bebis har snurrat runnt så pass och ligger lite hur som hellst mellan varven. Hon sa då att när hickan känns nere i magen så ligger bebis rätt och då kunde jag känna mig lugn. Hennes förklaring var att hickan känns närmast där bebisens huvud är
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Lucia1987

min lilla bebis har inte vänt sig än och jag känner hickan nere, under naveln på högersida

• Troll mor

Nere under navlen. o den är rättvänd o nästan fixerad.

• baraguldlock

Innan min bebis fixerade sig så kände jag att de hoppa till nedåt och upp på vänster sida om magen, och nu när hon har fixerat sig är det helt stumt nedåt och känner bara på vänster sida om magen ungefär i jämnhöjd med naveln.

• Lindah S

Min bebis är fixerad och jag känner långt ner på vänster sida så din bebis ligger någ rätt.

• mia966

min satt i säte sist jag var hos BM ,
    men nu har jag känt hicka väldigt långt ner, så då borde
    hon vänt sig då? Jag e ju bara i v32... men hade ju vart skönt om hon låg rätt redan nu!

• Empa80

Jag känner också hickan nere till vänster och min bebis ligger rätt, med huvudet ner. Låter som om din också gör det . Lycka till!

• LillYmer

Känner också hicka strax  under naveln till vänster.

Ibland ännu längre ner mot blygdbenet, men jag tror helt enkelt att den hickar på olika sätt. Ibland är det huvudet/svalget som rycker mest och ibland hoppar det mest i magen på den när den hickar. Kan jag ha rätt?

• Miss Maya

Min dotter låg med huvudet ner från vecka 29 och from dess kände jag hickan nere, när jag satt ner kändes det som om hela min rumpa hickade.

Och så förstås då på vänster sida som jag skrev förut, eftersom ryggen låg på den sidan.

• sidentrassel

Alltså det antingen är det jag som har dåligt minne/svårt att tolka min bebis men jag tycker jag känner hicka lite var som helst *haha*
    Vår bebis är fixerad.

• Mrscaro

o ja...hela magen hoppar ibland

• Jordgubbstjejen

Pyret ligger med huvudet nedåt sedan några veckor tillbaka. Vid hicka (som jag endast känt av sista veckan) känns det på min vänstra sida ovanför naveln, oftast en gång om dan ungefär (BF 24/3).

• Soffipropp 83

Min bebis är fixerad och ja har länge känt att hon hickar på vänster sida nästan i ljumsken. Hon hickar flera ggr om dagen...:)

Svar på tråden Ni med rättvända bebisar, var på i magen känner ni bebisens hicka?