• Fluppa

Va tusan hette barnpogrammet?

Hej alla smart människor...jo jag säger smart då jag kollat runt och läser att folk kan gissa film med bara några ledtrådar..

Här kommer min fråga:

När jag var liten kollade jag och min pappa på en serie som gick på tv, kanal 1. Jag är gammal...hahaha.
    Det handlade i alla fall om en gubbe, gammal ruskig och inte särskild hygienisk gubbe med en läskig hund vid fötterna. Dom satt framför en brasa tror jag. HUr som helst så berättade han en massa historier varje avsnitt...ibland läskiga, ibland sorgliga...vet att han en gång berättade om Ikaros, han som flög för nära solen med sina vaxvingar...å dog. Hur som helst...

Kan NÅGON säga mig vad serien hette...skulle bli så tacksam då jag funderat i flera år faktiskt...

massa kramar och tackar till den person som lyckas klura ut det.

• Svar på tråden Va tusan hette barnpogrammet?
  • Fluppa

FY fan va rätt eller!!!!!!!...I flera år har jag försökt att luska ut detta och du sätter den på ett par minuter.....GRYMT, löve you rent ut sagt......

• ior1979

Hur gammal är du???? Jag minns också den serien (nyss fyllda 30...) den var superbra. Ibland lite för läskig dock

Då kommer jag med en följdfråga. Jag minns att jag när jag var liten kollade på en lördagsunderhållning, tror det var Janne Loffe karlsson som hade programmet. Det var ett lekprogram där varnliga människor tävlade i olika lekar. Priserna var KORV i olika former och storlekar.... Någon som vet????? Ingen jag frågat har sett detta program (eller vill erkänna det....)

• Vårsolen

hihi det där programmet såg jag också, och en kollega har berättat för mig att hon var med och tävlade där engång
    minns dock inte vad programmet hette tyvärr

ior1979 skrev 2009-02-06 21:07:36 följande:
    Hur gammal är du???? Jag minns också den serien (nyss fyllda 30...) den var superbra. Ibland lite för läskig dock Då kommer jag med en följdfråga. Jag minns att jag när jag var liten kollade på en lördagsunderhållning, tror det var Janne Loffe karlsson som hade programmet. Det var ett lekprogram där varnliga människor tävlade i olika lekar. Priserna var KORV i olika former och storlekar.... Någon som vet????? Ingen jag frågat har sett detta program (eller vill erkänna det....)
  • Fluppa

Hur gammal är du???? Jag minns också den serien (nyss fyllda 30...) den var superbra. Ibland lite för läskig dock Då kommer jag med en följdfråga. Jag minns att jag när jag var liten kollade på en lördagsunderhållning, tror det var Janne Loffe karlsson som hade programmet. Det var ett lekprogram där varnliga människor tävlade i olika lekar. Priserna var KORV i olika former och storlekar.... Någon som vet????? Ingen jag frågat har sett detta program (eller vill erkänna det....)
    Lördagsblandning eller Loffe på cirkus...menj ag tror att det är Lördagsblandning....stod någonstans att han delade ut korvringar, rotfrukter å dylikt i pris...
  • ior1979

Lördagsblandning???? det låter inte bekant, är du säker????

• Mandragora
    Fluppa skrev 2009-02-06 21:03:08 följande:
    FY fan va rätt eller!!!!!!!...I flera år har jag försökt att luska ut detta och du sätter den på ett par minuter.....GRYMT, löve you rent ut sagt......
    Ett par minuter?
    Nej inte var jag så långsam med att svara ... kolla tiden.

Jag älskade TV-serien. Det var verkligen en högtidsstund att se ett avsnitt varje vecka.
    Hur gammal är du???? Jag minns också den serien (nyss fyllda 30...) den var superbra.
    Jag fyller 30 i september. Vi som minns serien verkar ju vara i samma ålder.
  • Fluppa

Mandragora skrev 2009-02-06 21:19:06 följande:

Hahaha..okej, du måste ha svarat så fort jag la upp frågan...hur som GRYMT!!!!
  • Fluppa

ior1979 skrev 2009-02-06 21:17:46 följande:

Lördagsblandning???? det låter inte bekant, är du säker????
    Du får sidan av mig här:

eller du jag kan inte kopiera på min bärbara...men sök på googel
    janne loffe carlsson lördagsblandning, där kan du klicka på forum svt.se: janne loffe carlsson.

Jag tror att det är den...men det står i texten där vad det handlade om...
  • Fluppa

Mandragora skrev 2009-02-06 21:23:12 följande:

Jag måste kolla om det går att ladda ... öh ... låna serien någonstans!
    Kanske jag oxå kan låna den av någon...=). Ska kolla om den finns på ginza eller något..
  • Fluppa

Mandragora skrev 2009-02-06 21:19:06 följande:

den finns på cdon faktiskt att köpa....
  • lugnåsbo

Om det är loffe på cirkus så borde ni känna igen det här:

"Är man glad ska man sjunga om man sjunger ska man ge hals om du hör nån skratta är det inte svårt att fatta att det är nåt stort på gåååång..."
    (typ kommer inte ihåg texten riktigt)

jaja nu har jag bytt....
  • Fluppa

Mandragora skrev 2009-02-06 21:33:18 följande:

Jo. Jag har sett det.
    Hahaha...är fortfarande sur för att det tog så lång tid för mig att komma på det...och sen veta om att den funnits på cdon hela tiden...Va fasen...
Svar på tråden Va tusan hette barnpogrammet?