• Mamma Jennie

Campa med spädbarn ?!

Jag har absolut inte gjort nått denna sommar pga ryggen och värmen.
    Min son beräknas komma den 29:e augusti, och ja undrar, om man kan
    åka iväg och Campa med en liten ? Vi hade tänkt åka i början av september
    då de fortfarande är lite varmt ute. Vi har då tänkt att lillen skall sova i vagnen
    inne i tältet. Men ja vet inte om de o för en sådan liten. Vill inte göra nått
    som inte är bra för honom.
    De skulle jue vara hur mysigt som helst att ge siig av nånstans och bara vara
    som en liten familj. Njuta av varann osv. Ni kanske förstår ?
    Jennie. v.38

• Svar på tråden Campa med spädbarn ?!
  • kalinan

Det kan väl säkert gå bra om ni är inställda på det, men ärligt talat tror jag inte att du VILL ge dig ut på något sådant när den lille/lilla kommer... Man brukar ha ganska fullt upp med att komma in i allt det nya och det gör man nog bäst på hemmaplan. Det räcker liksom med nya intryck och mysigheten kommer säkert ändå. Särskilt om ni fredar ert hem och avböjer besök från släkt och vänner första tiden. Lycka till och hoppas allt går bra!

• Mamma Jennie

Kalinan : Ja du har säkert rätt. Men ja tror de är avkopplande ändå att
    "komma ifrån" lite. Bor lixom mitt i stan. Att bara kunna vara med killen
    och sonen. Komma ifrån alla vänner och släktingar. Men ja vill veta
    om de är dåligt för barnet att sova ute i vagn osv.. =)

• awesome

Jag förstår dig precis. Campa är bland det bästa som finns. Vi har inte varit ut något i sommar på grund av flytt men jag är övertygad om att det inte är skadligt på något sätt om man bara använder sunt förnuft. Barnen kommer in i våra liv och det går alltid att hitta något sätt att få ihop det på. Så länge det inte blir för kallt under natten kan jag inte se något problem med det. de små liven är ju nedbäddade. Lycka till med förlossningen och jag hoppas verkligen ni kommer iväg. Själv fick jag sova i en äppelkorg då jag var spädbarn och mamma var ute :)

• Trulls

Jag har väldigt svårt att tro att det är skadligt så länge man har lagom med kläder på dom, snarare tvärt om.
    Däremot tror jag det är bättre att strunta i vagnen i tältet, det blir ju som en vägg som stänger ute värmen från dig och din kille. Men jag vet inte.
    Vi har varit ute och tältat när min dotter var ca 4mån med en natttemp på ca -4 och det var inga problem alls.

• Mamma Jennie

Nä, för ja tänkte, ja har jue hårdlift i vagnen, om man kan lyfta ur den och använda den som en säng för lillen.. ?! Men ja vill bara veta säkert att de inte är skadligt på nått sätt.
    Om man klär barnet lite extra på kvällen så borde de jue inte vara nån fara ?

• Little Pooch 05

Ta med MYGGNÄT (insekter är ju lite långsamma och närgångna i slutet av sommaren). Jag var och campade med mina föräldrar när jag var bara några veckor, gick bara bra.

• Karra1

Jag skulle inte göra det - men det är för MIN skull - det mesta beror ju på hur mycket du blöder efter förlossningen - för min del hade det inte funkat att inte ha en toalett i närheten (läs inom 20m) som garanterat alltid var ledig bara för mig eftersom jag blödde mycket). Annars så är det ju inga problem att campa med bebisar - de sover bra utomhus de med.

• Havanna

Inte tror jag att barnet mår dåligt av att campa, däremot så är ju frågan om DU verkligen orkar. Rutinerna kanske inte fungerar så fort och du kanske har fullt upp med att vänja dig vid att vara mamma...men visst, campa på du om du vill det!

• Trulls

man behöver ju inte åka ut mitt i skogen och tälta utan välja en camping som har toalett och dusch och sånt.
    Vi åkte förvisso ut i skogen men den här gången åker vi till camping. Har bf 15sep. men tror jag kommer få runt 1-2 och om det blir så så åker vi iväg i slutet på september.
    Vi använder inte nån vagn eller så efter som det blir varmare att ha bebisen på liggunderlag emellan oss i en bebis sovsäck.
    barnen sover ju i vagnen på vintrarna så det brukar bara vara bra för barnen att få frisk luft.
    Så det som jag tror skulle vara jobbigt det är hur du mår efter förlossningen.
    Men det är väl bara att vänta och se.... mår du bra så åk i väg och prova. Man behöver ju inte åka jättelångt bort.

• Mamma Jennie

Ne, ja hade inte tänkt åka långt bort, utan vi skall åka till en campingplats.
    Sen kommer vi iallafall vänta en vecka efter förlossningen. De kanske blir senare.
    Men de kommer jue bli i början av september iallafall.
    Men vi tänkte tajma de med pojkvännens pappadagar.
    Men va bra att de inte är nå skadligt på nått sätt..

• Trulls

Mamma Jennie- hur gick det?

På söndag åker vi iväg med våra små (Line 5½år, Tilde 2år och lilla Tyra 3½vecka)
    Vi hoppas på att allt kommer att gå bra och att vi får fint väder.... och inte allt för kallt...

Svar på tråden Campa med spädbarn ?!