• Duva

Operera bort blåsor på äggstockarna!

Hej.

Jag har nu varit hos gyn och efter allt käkande och sprayande med all slags medicin så hade det inte bildats några dugliga äggblåsor, det fanns blåsor som var mindre men som det inte skulle bli några ägg utav.

Jag skall nu bränna bort dessa blåsor genom titthål, de ligger bara där och förstör. Har någon gjort detta och hur har det gått för er?

Vore jätte tacksam för alla svar jag kan få.
    Kram från en liten duva som är jätte ledsen just nu!

• Svar på tråden Operera bort blåsor på äggstockarna!
  • nims

Hej Duva!
    Vill bara sända några tröstande kramar ifrån mig!!
    Jag hoppas du får några bra svar på dina funderingar och jag hoppas att
    det kommer att gå bra när de bränner bort blåsorna!!

Lycka till!!!
    Kram

• Lisen

Duva, stor kram till dig!
    Kämpa på, det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt. Jag förstår att du har det tufft just nu och vill bara skicka en stor, stor tröstande kram.

• Duva

Tack mina vänner!

Ja, jag skall väl inte säga att det är en lätt sits man är i.

Ni håller tummarna hoppas jag!

• Spinnway

Hej, jag har en bekant som opereade bort blåsor/cystor på äggstockarna,
    det gav tydligen resultat eftersom hon 3 månader senare var gravid.

Jag håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt.

Kramar.

• Duva

Spinnway

Min doktor sa också att det skulle vara lättare att bli gravid nästan direkt efter operationen, det brukar visst sätta sig ett "Friskt" äggblåsa då.
    Vi får hoppas!

• nims

Klart vi håller tummarna för dig Duva!!
    Så hårt vi bara kan!!!

Kram

• Kattungen

Hejsan Duvan!

Nu är jag här igen har inte blivit så mycket städat...

Tänker på dig och skulle vilja kunna säga nå´tt som hjälper och tröstar.. Skickar i alla fall en jättesor KRAM!!!

Har också haft en jobbig period även om det för mig mer berott på ovisshet. Hör gärna av dig om du vil snacka mer. Jag tycker i alla fall att det kan kännas bättre när man pratar om det.

Hoppas att det jobbiga du nu får gå igenom leder till att de snart får en älskad liten vän i magen. Lycka till!

• SaraP

Hej Duva,

Kramar om & håller tummarna för allt ska gå bra. Förstår din situation såå väl...

Tänker på dig. När skall du opereras? Lycka till gumman!!

Kramar-kramar

• Duva

Tack alla ni är så gulliga!

Jag flyttar upp mitt meddelande.

Kanske skrev jag lite konstigt, dessa blåsor är ju nästan som cystor.

• Barb

Hej!

Förutom önska dig lycka till tänkte jag fråga en sak. Känner du av dessa blåsor och på vilket sätt i så fall?

Jag själv var hos gyn för två månader sen just för att jag fick ont i sidan, ganska högt upp, nästan vid naveln. Om jag tryckte så gjorde det riktigt ont. Så, när jag undersöktes med ultraljud så sade läkaren att det har varit en äggblåsa som då brustit och det har bildats en vätskebubbla utav den och det var det som gjorde ont. Det skulle försvinna i.o.m. mensen. Och det blev bättre efter mensen. Men nu känner jag ibland samma känsla, men det gör liksom inte ont. Det känns lite obehagligt bara....

Kan det vara att jag också har sådana blåsor/cystor? Eller hade de i så fall sagt det till mig vid undersökningen?

• Duva

Detta med blåsor/cystor är lite knepigt tycker jag.
    Min små blåsor sitter som ett pärlband på mina äggstockar.
    Det gör lite ont ibland. Typ som äl-värk (tror jag, har inte det så ofta) och början till mens. Kan göra mer ont vid sex, det hugger till om man säger så.

Jag hade en kompis som hade en cysta där du beskriver din. Den sprack på henne och hon fick ont. Hon hade som en liten knöl mitt under navlen.
    Jag tror hon har kvar lite av knölen än. Fast hon har fått barn efter att hon hade cystan, så varför knölen är kvar vet de ej, men det är inget farligt och hon har inte ont.

Du kan gärna skriva till min inbox om du vill prata lite.
    Kram Duva

Svar på tråden Operera bort blåsor på äggstockarna!