• Emy

"Tre-dagars-feber"

Mina barn har aldrig varit spec. sjuka men jag tycker ändå att jag har lite koll men nu...

Vi har varit (och jag är om det märks att jag är lite mosig i huvet) ordentligt förkylda ett tag nu hela familjen men nu när det vänt för lilltösen (7½ månad) så fick hon feber istället (eller som slutspurt), den har kommit och gått i tre dagar nu och jag vet någonstans att det är "vanligt" men att om dom är sjuka i mer än tre dagar så ska man söka hjälp.

Visserligen är vi på tredje dagen men jag ringde ändå, hon har inte varit toksjuk, tyvärr verkar vår temp inte funka men jag lånade en och då hade hon 39,3. Nu har hon inte lika mycket men men...

Jag ringde hur som helst till rådgivningen och fick svaret att fyra till fem dagar med feber är normalt, det var en nyhet för mig jag var helt säker på dom här tre dagarna...

Har jag fel?
    Är det så att dom tre dagarna bara gäller vid konstant hög feber eller?

• Svar på tråden "Tre-dagars-feber"
  • Veliga Mamman

Vad jag vet gäller de tre dagarna.
    Jag hade ringt till läkaren imorgon och beställt tid för kontroll. Bara för att vara säker.
    Jag åker hellre en gång för mycket ...

Hoppas hon blir bättre snart...

• Lilla Linnéa

Du blandar ihop det med en barnsjukdom som heter tredagarsfeber. Vanlig feber kan man ha mer än 3 dagar untan att det är ngn fara. Även själva tredagafeber kan ibland innebära feber mer än just 3 dagar.

Svar på tråden "Tre-dagars-feber"