Ont i nacken, yr, illamående, vad e det?
Har haft ont i ryggen och nacken en längre tid nu....sedan några dagar stramar det i nacken samtidigt som jag blir helt yr och matt, mår illa.
Vad kan det vara, någon som haft så?
Har haft ont i ryggen och nacken en längre tid nu....sedan några dagar stramar det i nacken samtidigt som jag blir helt yr och matt, mår illa.
Vad kan det vara, någon som haft så?
jag hade så och det var stress. finns nog tusen saker det kan vara, men inte blir du frisk av att fråga på fl...
så har jag ofta vid nackbesvär...värm upp nacken med lätta övningar och töj ut den....om det inte blir bättre ska du ringa VC
Meningit - hjärnhinneinflammation. Du beskriver typiska symtom. Gå till doktorn bums.
Jag läste lite om det...man sk aha huvudvärk...jag har bara haft en dag med huvudvärk. Däremot har tempen varit lite förhöjd ett tag men bara till 37,9...jag brukar ha 36,8. Däremot är jag fruktansvärt yr och det drar i nacken. Men jag kan sätta hakan till brsötet.
Kan man ha hjärhinneinflammation även fast mna kan sätta hakan till bröstet och att man inte har särskilt mycket huvudvärk (bara en dag). Docj otroliga spänningar i nacken, yrsel illamående och konstig i medvetandet...
Men kära du, som jag skrev tidigare - åk till doktorn! Att du fluktuerar i medvetande och har nackstyvhet är allvarliga symtom! Visst sjutton kan det visa sig att det är en simpel förkylning, men det du beskriver indikerer att det kan vara något mycket allvarligare. Låt en läkare på akuten göra en bedömning istället för att sitta här och spekulera - nu! Du kan snabbt bli sämre om du har otur...
Men jag var å¨akuten men då sa jag bara att jag haft ont i ryggen ett tag....det jag åkte in för var att hjärtat slog volter. De tog massa prover...och kollade lungor. Kan de sett i de proverna att jag inte har lunginflammation? Vilka test visar det? Han sa att det inte var nåt med proverna...
Jag menar hjärnhinneinflammation...
Ring sjukvårdsupplysningen , 1177, för rådgivning.