• Vitvå

Hur göra popcorn på induktionshäll??

Popcorn är det bästa jag vet och jag älskar min aluminiumgryta.

Men nu har vi köpt induktionshäll och då får jag inte använda min aluminiumgryta längre.

Vilken sorts gryta kan jag poppa i nu?
    Jag har ingen aning.
    Fick höra om att gjutjärn går bra men jag har så ont i händerna så jag orkar inte lyfta en sån.

Tacksam för svar, spisen åker ut i morgon...

• Svar på tråden Hur göra popcorn på induktionshäll??
  • kattizzen

vanlig kastrull använder jag:)) å va sugen ja blev nu

• Lo lo

Vi kör också med vanlig rostfri kastrull. Funkar hur bra som helst. Spis-poppat är godast!

• Vitvå

kattizzen skrev 2009-02-07 11:29:30 följande:

vanlig kastrull använder jag:)) å va sugen ja blev nu
    Vanlig rostfri?
    Jag har fått lära mig att det inte går (varför vet jag inte).
    Måste prova...
  • Trazzzel

Vi använder också en vanlig rostfri kastrull. Dock krävs det lite finess för att få till det med induktionshällen så det är min sambo som står för poppandet i vårat hushåll

• Vitvå

Dakota skrev 2009-02-07 11:31:08 följande:

Micropopcorn?
    Usch och fy...nej. Kankske i akutfall men helst inte.
  • Vitvå

Trazzzel skrev 2009-02-07 11:32:23 följande:

Vi använder också en vanlig rostfri kastrull. Dock krävs det lite finess för att få till det med induktionshällen så det är min sambo som står för poppandet i vårat hushåll
    Vad för typ av finess?
    Tips kanske behövs, jag känner mig jättenervös inför den här spisen...
  • kattizzen
    Vitvå skrev 2009-02-07 11:31:05 följande:
    kattizzen skrev 2009-02-07 11:29:30 följande:
    Vanlig rostfri? Jag har fått lära mig att det inte går (varför vet jag inte). Måste prova...
    hmhmh... ja ja har då alltid det:))
  • killenkott

Du måste köpa kastruller som är magnetiska,dom flesta nya är det.
    Kolla med vanlig magnet på dom kastruller du har hemma.
    Kan bara säga att induktion är så j*kla bra,allt går fortare,plus att barnen ej kan sätta på plattan bara och bränna sig!

• Vitvå

killenkott skrev 2009-02-07 11:37:17 följande:

Du måste köpa kastruller som är magnetiska,dom flesta nya är det.Kolla med vanlig magnet på dom kastruller du har hemma.Kan bara säga att induktion är så j*kla bra,allt går fortare,plus att barnen ej kan sätta på plattan bara och bränna sig!
    Jo, alla kastruller vi har är magnetiska, utom just mina älskade aluminium (som jag gör risgrynsgröt och popcorn i).

Jag blev helt paff när vi fick en häll demonstrerad för oss, hur otroligt snabbt vattnet kokade. Jag stod och gapade och mumlade nåt om trolleri!
Svar på tråden Hur göra popcorn på induktionshäll??