• Elvirassuperpappa

    Sportfanatism

    Varför är vi så passionerade angående idrott? Förra året lyckades mina två favoritlag vinna SM-guld, Kalmar FF och HV71. Jag brinner för dessa lag, jag tittar på allt som har att göra med dem. Ibland undrar jag verkligen om jag ska lägga ner så mycket engagemang och tid? Mina barn hjärntvättar jag långsamt... skämt.

  • Svar på tråden Sportfanatism
  • PerG

    Kanske att utöva sport istället? ;)


    Gnagarn skrev 2009-04-05 22:13:36 följande:
    Vad ska man annars ägna livet åt?
  • Gnagarn

    Det gör man innan man får barn och när de flyttat ut. Boule eller bridge får bli framtiden. Finns det VM för de två?

  • PH74

    Bara att vänta tills de är tillräckligt gamla för att följa med till Fredriksskans... Men då spelar KFF derby mot Kalmar AIK i trean eller liknande..? Nej, förlåt, den var onödig, får väl bjuda på att jag själv har väntat på bättre tider (förgäves..) sedan IS Halmia åkte ur Allsvenskan 1979 ;-(

    Mina föräldrar var aldrig sportgalningar, men grannen som ofta passade mig var det och det är jag tacksam för idag, har gett mig oerhört mycket. Kan dock vara lite ledsen över att han inte tog mig på HBK istället, så hade jag kanske besparats en del ångest genom åren ;-(

  • Zamorak

    Är nått genetiskt väl Trissar mina små till Mff supportrar. Kläder e lätta att skaffa till små pågar när ens favorit lag har bebis blått ju Tänk på de när ni klär era små pojkar, dom blir Mffare från starten hehe

  • Gnagarn

    -> Zamorak

    Som tur är har AIKshopen ett brett utbud av bebiskläder.

    Jag försöker inte ens dölja hjärntvätten längre!

  • PH74

    Zamorak; har du testat "Tunn som en rögad ål, ändå så gör han mål" som vaggvisa för dina små? Funkar utmärkt på vår knappt månadsgamla son Jag springer själv på på Stadion så fort tillfälle ges, har varit sämre med det i år än så länge.. Hoppas inte Hasse Berggren, äldre och mer speedad än någonsin, ställer till en massa dumheter imorgon..

Svar på tråden Sportfanatism