Tvätta soffklädsel i maskin - trots kemtvätt
Sonen spydde och bajjade ner vår soffa. Det är tygklädsel men kemtvätt. Nu tänker jag kasta in i maskin ändå på 30 g. Vad tror ni?
Sonen spydde och bajjade ner vår soffa. Det är tygklädsel men kemtvätt. Nu tänker jag kasta in i maskin ändå på 30 g. Vad tror ni?
Jag har tvättat IKEAklädsel i maskin trots att det står att den skall kemtvättas. Funkade utmärkt.
Å vad bra! Man har ju inte direkt nåt val, vill ju inte komma till kemtvätten med en påse skit...
Haha.. De har säkert sett värre iofs.
Jag har tvättat vårt sofftyg i maskin fast det egentligen ska kemtvättas. Kan säga att det fällde väääldigt mycket färg, men i övrigt så gick det bra.... Ett tips kan vara att tvätta hela soffklädseln även om det bara är en del som blivit smutsig, annars kanske du får skillnader i färgnyanser som du retar dig på sen..
Jag tvättade våra tygklädsel på 30 grader, vilket skulle gå bra också enl försäljarna. Men de krympte och nu ser det inte riktigt klokt ut. Det är glipor mellan sittkuddarna! Så jag skulle inte ha vågat chansa.
Olika resultat alltså.... Jag får prov ändå , har som sgt inget val direkt...
Jag tvättade klädsel i 40 grader från en vit mio-soffa som det var kemtvätt på. Funkade jättebra så länge tyget var lite fuktigt när man trädde på det på dynorna.